Oficjalna premiera tego oczekiwanego modelu zaplanowana została na 15 września 2007 r. W konkursie trwającym aż jeszcze przez kolejnych dziewięć miesięcy, można wygrać jeden z pierwszych egzemplarzy tego zgrabnego "malucha". Wystarczy się tylko zarejestrować na specjalnie w tym celu stoworzonej stronie internetowej.

Kampania reklamowa została przygotowana przez znana agencję Leo Burnett Torino przy współpracy z agancjami artystycznymi. Zespół specjalistów rozpoczął prace nad tą niecodzienna kampanią już 500 dni przed oficjalną premierę.

Jak się okazało trafna okazała się akcja internetowa "500 wants you". Odnotowano 14 750 000 odsłon, 2 397 000 gości i ponad 29 300 zarejestrowanych internautów z całego świata.

Jednocześnie rozpoczął się konkurs "500 Sticker Art Contest", który przeznaczony jest dla wszystkich tworców (ulicznych, artystów, grafików). Ze zgłoszonych prac jury wybierze pięciu finalistów, którzy najciekawiej przeozdobią nadwozie. Zwycięzca otrzyma sztabkę złota.

Natomiast kontynuowany będzie projekt wirtualnego laboratorium, w ramamch ktorego tworzone będzie wnętrze tego auta. Filozofia Fiata 500, to: "auto dla ludzi, zrodzone z ludzkich marzeń"