Z okazji pierwszych urodzin małego Fiata 500, producent organizuje w piętnastu miastach na całym świecie uroczystość nazwaną 500 Picnic. Wybrane miasta to Amsterdam, Ateny, Kopenhaga, Londyn, Mediolan, Monachium, Palermo, Paryż, Rzym, Tokio, Madryt, Wiedeń, Zurych i Kapsztad. Piętnastym miastem będzie Hel, gdyż Fiat nie mógł zapomnieć o zorganizowaniu imprezy również w ojczyźnie pięćsetki.
Nowy Fiat 500 znalazł w pierwszym roku produkcji 112 tys. nabywców w 70 krajach. Najpopularniejszymi wersjami są Lounge i Sport, jednak większość klientów dobierała liczne akcesoria i wyposażenie opcjonalne włącznie z systemem Blue&Me obejmującym złącze USB i bluetooth. Już niebawem grono klientów powiększy się o kolejne 100 tys.
Myśl zorganizowania pikniku pojawiła się w głowach samych właścicieli, którzy chcą się wzajemnie zapoznać. Oni wybrali również artystów, którzy wystąpią podczas imprezy. Głosowanie przebiegało na stronach stacji telewizyjnej MTV, która jest oficjalnym partnerem tego wyjątkowego wydarzenia.
Na stronie internetowej pikniku ogłoszono również konkurs dla muzyków. Z pomiędzy autorów wysłanych teledysków wyłonieni zostaną finaliści, którzy zaprezentują się na żywo w czasie konkursu. Nagrodą dla zwycięzcy będzie nowy Fiat 500.
Właściciele pięćsetki mogą się również rejestrować na stronie www.fiat500.com/500lovesyou, gdzie otrzymają własną powierzchnię dyskową do stworzenia strony o swoim samochodziku, a swoje doświadczenia z Fiatem 500 mogą opisać na blogu. Dane dotyczące poszczególnych egzemplarzy weryfikowane będą w centralnej bazie klientów. Na stronie można zamówić również newsletter, który informować będzie o ważnych wydarzeniach i imprezach klubowych, albo porozmawiać o życiu z pięćsetką na forum.