Restrukturyzacja koncernu Fiat postępuje zgodnie z planem, dlatego spółce marzy się zbieranie plonów. Na rodzimym rynku Fiat odnosi już pierwsze sukcesy, teraz firma czeka na sukcesy na dużych rynkach samochodowych Europy. W Niemczech producent chce powrócić w przeciągu dwóch lat między trzy najpopularniejsze marki. Taką informację podał dla niemieckiego dziennika Die Welt prezes niemieckiego Fiata Werner Frey.

W ofensywie pomagają modele Panda czy Grande Punto, kolejny wzrost sprzedaży oczekuje się w związku z wprowadzeniem następcy Fiata Stilo, nowego Fiata 500 czy Pandy napędzanej gazem ziemnym. Udział w rynku trzech włoskich marek należących do koncernu Fiat ma wzrosnąć do ponad 4 %, co jednak będzie odpowiadało tylko pozycji, którą miał Fiat w roku 1996. Źle wiedzie się Lancii, która w przeszłości na rynku niemieckim sprzedawała rocznie 20 tys. aut, w tym roku będzie to prawie dziesięć razy mniej.

Z zeszłorocznych 87.600 samochodów sprzedaż aut całego koncernu na rynku niemieckim wzrośnie w tym roku do 120.000 sztuk, a w roku 2008 firma chce sprzedać 150.000 aut.

Źródło: Die Welt