Jest efektem współpracy joint venture Fiata i PSA, a produkowany będzie w zakładach Tofas w tureckiej Bursie. Jeszcze w tym miesiącu samochód wprowadzony będzie do sprzedaży we Francji, a w kolejnych dwóch miesiącach w Austri, Polsce i na Węgrzech.Plany przewidują także sprzedaż tego modelu we Włoszczh, Niemczech i Szwajcarii, a od października w Holandii, Irlandii i Belgii. Najpóźniej, bo dopiero na początku przyszłego roku model ten trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Danii.
Wiadomo już, iż najtańsza wersja Fiorino Qubo we Włoszech będzie kosztowała 13 tys. Euro.
Nowy model ma długość całkowitą 3959 mm, szerokość 1735 mm i wysokość 1716 mm. Posiada bagażnik o standardowej objętości 330 l, ale przy załadunku do wysokości sufitu jest to już 650 l. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń osiąga 2500 l. Producent oferuje do wyboru jedną z dwóch czterocylindrowych jednostek napędowych. Wysokoprężną 1,3 Multijet o mocy 75 KM z pięciobiegową przekładnia manualną, który osiąga prędkość maksymalną 155 km/h i średnie zużycie 4,5 l/100 km oleju napędowego. Posiada filtr cząsteczek stałych, a emisja CO2 nie przekracza 120 g/km.Benzynowy silnik 1,4 8v o mocy 73 KM stanowi idealna bazę do zamontowania systemu CNG. Pozwala na jazdę z maksymalna prędkością 155 km/h i średnio zużywa 7 l/100 km paliwa. Fiorino Qubo będzie dostępny wdwóch opcjach wyposażenia – Active i Dynamic. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. ABS z EBD, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami na wszystkich siedzeniach, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, czołowe i boczne poduszki powietrzne. Za dopłatą można zamówić m.in. 16-calowe obręcze kół, klimatyzację, skórzane pokrycie koła kierownicy, system Blue&Me, sensory parkowania itp. .