Fiat Auto Poland, jako największa ze spółek Grupy Fiata w Polsce, wyprodukowała w ubiegłym roku w tyskim zakładzie łącznie 473 839 samochodów, a więc o 112 052 sztuk więcej niż w 2007. Są to:
- Fiat Panda: 247 131 sztuk
- Fiat 500: 195 637 sztuk
- Fiat 600: 25 166 sztuk
- Abarth 500: 5 905 sztuk
Fiat Panda sam w sobie jest fenomenem. Kolejny rok utrzymuje się zapotrzebowanie na ten samochód na rynkach zagranicznych na rekordowym poziomie. Przypomnijmy te liczby:
- rok 2003: 70 115 sztuk
- rok 2004: 206 638 sztuk
- rok 2005: 214 478 sztuk
- rok 2006: 262 178 sztuk
- rok 2007: 260 695 sztuk
- rok 2008: 247 131 sztuk
Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to w tej chwili najlepszy produkt Made in Poland, który szczyci się wieloma otrzymanymi nagrodami, a zakład w Tychach (gdzie Panda jest produkowana) zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym (m.in. w 2008 roku tyska fabryka Fiat Group Automobiles ponownie otrzymała prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw "Word Class Manufacturing", tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej).
Na podkreślenie zasługuje także fakt, że te rekordowe wyniki zakład w Tychach uzyskał prowadząc równolegle prace związane z uruchomieniem produkcji kolejnych nowych wersji samochodów: Panda Panda (na gaz ziemny), Abarth 500 oraz nowego samochodu dla konkurencji (w 2008 roku wyprodukowano 19 046 egzemplarzy).
97,12 procent wyprodukowanych w 2008 roku samochodów marki Fiat (460 209 sztuk) trafiło na eksport do 73 państw na świecie, w tym m.in. do:
- Włochy (274 862 sztuk)
- Francja (40 209 sztuk)
- Niemcy (34 568 sztuk)
- Wielka Brytania (25 788 sztuk)
- Holandia (14 511 sztuk)
- Hiszpania (11 473 sztuk)
- Szwajcaria (8 560 sztuk)
- Grecja (8 267 sztuk)
- Austria (6 326 sztuk)
- Belgia (6 150 sztuk)
- Japonia (4 174 sztuk)
Fiaty z Tychów jeżdżą także po drogach tak odległych krajów jak Meksyk, Nowa Zelandia, Argentyna czy RPA.
Na rynku krajowym Fiat Auto Poland sprzedał łącznie 42 231 samochodów osobowych i dostawczych (+7,5 proc.). Na sumę tę złożyła się sprzedaż pojazdów osobowych w ilości 30 105 sztuk, w tym:
- marka Fiat: 29 232 sztuk (+5,1 proc.)
- marka Alfa Romeo: 573 sztuk (-28,9 proc.)
- marka Lancia: 289 sztuk (+56,2 proc.)
- marka Abarth: 11 sztuk
Mniejsza sprzedaż samochodów marki Alfa Romeo spowodowana była przerwą produkcyjną w pierwszym kwartale 2008 roku (konieczność reorganizacji procesu produkcyjnego w zakładzie we Włoszech).
Wyniki te dały Fiat Auto Poland udział w rynku na poziomie 9,4 procent oraz trzecie miejsce w rankingu najchętniej wybieranych marek na polskim rynku. Warto odnotować fakt, że dwukrotnie (tj. w maju i w listopadzie) marka Fiat była liderem w sprzedaży samochodów.
Z bogatej gamy oferowanych modeli na rynku polskim największe wzrosty zainteresowania klientów zanotowały modele:
- Fiat Bravo (+45,8 proc.)
- Fiat Sedici (+45,4 proc.)
- Fiat Linea (+34,2 proc.)
- Przypomnijmy, że w minionym roku dodano do oferty kilka nowych modeli (Fiat Fiorino w wersji dostawczej i Qubo w wersji osobowej; Alfa MiTo oraz Lancia Delta. Na uwagę zasługuje powrót do sprzedaży legendarnej marki Abarth).
Modele Grande Punto i Panda należą do jednych z najchętniej wybieranych przez polskich klientów, zajmując 5-te i 6-te miejsce w rankingu sprzedaży.
W segmencie samochodów dostawczych marka Fiat Professional od kilku lat jest liderem w rynku. Wynik 12 126 sztuk (+15,7 proc.) dał spółce udział rynkowy na poziomie 20,6 procent.
W gamie samochodów dostawczych coraz większym powodzeniem wśród klientów cieszą się większe auta (Ducato czy Scudo). Ducato to najlepiej sprzedający się model na rynku samochodów dostawczych w Polsce. Z ilością 5 074 sztuk (+38 proc.) Ducato to aktualnie nr 1.
Świetnie sprzedaje się model Scudo (+20,6 proc.) oraz bardzo dobrze przyjęty przez rynek Fiorino (1 467 sztuk).
Fiat Professional jest zdecydowanym liderem rynku za rok 2008 z przewagą ponad 5 tys. samochodów nad kolejnym konkurentem.
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione wyniki Fiat (samochody osobowe i dostawcze razem) jest na pierwszym miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się marek polskiego rynku.