Mały Fiat pozbawiony nie tylko dachu, ale również drzwi – taki obrazek widzieliśmy w przeszłości nieraz. Najbardziej znanymi i ulubionymi u kolekcjonerów są Fiaciki z przydomkiem Jolly, które produkowano od roku 1956 do końca lat 60. minionego stulecia. Z ówczesnych modeli 500, 500 Giardiniera, 600 i 600 Multipla produkowała, wtedy jeszcze niezależna, spółka Ghia letnie wersje Jolly, które nie liczyły się z pogorszeniem pogody. Twardy, metalowy dach bowiem odcięto, a drzwi zastąpiono poręczą. Przed ostrym słońcem ochraniała podróżnych markiza. Pierwszym modelem była Multipla Jolly z roku 1956, reszta modeli pojawiła się później. Fiat 500 Jolly eksportowano w latach 1958 – 1961 nawet do USA, gdzie przez krótki czas był bardzo modnym pojazdem golfowym, a do jego właścicieli należały takie osoby, jak Yul Brynner czy Aristoteles Onassis.
Fiat Panda Jolly
powstał jako projekt stylistyczny w centrum projektowym Centro Stile Fiat w 50. rocznicę powstania pierwszego Fiata 600 Multipla Jolly. Chodzi już o drugi model o tej samej nazwie – pierwszym była specjalna edycja starszej Pandy produkowana pod koniec lat 90-tych, a więc pod koniec długiego życia pierwszej Pandy. Jedyny prototyp bez szans na seryjną produkcję dopracowany jest do najmniejszych detali, włącznie z elementami retro (obręcze, poręcz). Usztywnioną płytę podłogową zapożyczono z seryjnej Pandy, jednak nowy styling karoserii, to już praca młodych projektantów. Wnętrze także dokładnie przebudowano, oprócz przestylizowanej deski rozdzielczej zamontowano nowe przewiewne fotele, które pochłaniają promienie ultrafioletowe oraz nie przemakają. Ponieważ wersja seryjna musiałaby przejść znaczne modyfikacje, by mogła spełniać wymogi bezpieczeństwa, będziemy mogli podziwiać to cacko prawdopodobnie tylko w muzeum.