Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi PandaCup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach...
Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności.
Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei PandaCup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach.
Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji Kit Car (Grupa A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym.
Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 procent (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.
Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.
Jak poinformował Damian Jurczak, który jest osobą odpowiedzialną za puchar, samochód kosztować będzie około 35 tysięcy euro, w zależności od wyposażenia.
Styl prowadzenia samochodu Grupy A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu Grupy N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki.
Jedynym kryterium startu w PandaCup jest posiadanie aktualnej licencji rajdowej RI i badań lekarskich.
Na zwycięzcę rozgrywek czeka Fiat Panda 100 HP.
Kalendarz PandaCup:
Rajd Elmot (9 - 10 maja);Rajd Subaru (4 - 6 lipca);Rajd Rzeszowski (8 - 10 sierpnia);Rajd Karkonoski (29 - 30 sierpnia);Rajd Wisły (5 - 6 września);Rajd Dolnośląski (10 - 11 października).