Qubo jest osobowym wariantem Fiata Fiorino, produkowanym przy współpracy z francuskim koncernem PSA.
Trekking nie jest żadnym autem terenowym. Nie ma napędu czterech kół, bliżej mu do crossovera. Od wersji podstawowej różni się przednim zderzakiem, pokrytym plastikowymi elementami podwozia, podwyższonym prześwitem i jest wyższy o 7 cm. Podstawowe wyposażanie obejmuje także relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby i specjalne koła z oponami 185/65 R15 M+S.
Napędzany jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,3 Multijet 16V o pojemności skokowej 1248 cm3 i mocy 55 kW (75 k) przy 4000 obr./min. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 4,4 l/100 km.
Dodatkiem jest system Traction+, którego nie posiada żadna wersja Qubo ani tym bardziej Fiorino. Pomaga on podczas jazdy po luźnych nawierzchniach i pozostaje aktywny do prędkości 30 km/h.
Qubo ma bagażnik o pojemności 330 l, a przy załadowaniu towaru pod dach jest to 650 l. Po wyjęciu tylnych siedzeń i złożeniu fotela współpasażera mamy do dyspozycji aż 2500 litrów i długość 2,5 metra. Pamiętać należy, że Qubo Trekking ma tylko 3,95 m długości!
Na rynku włoskim model ten otrzymał wyposażenie oparte na wersji Dynamic, która obejmuje m.in. ABS i EBD, światła mgłowe, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, cztery poduszki powietrzne, system audio z CD i MP3 oraz sterowany z koła kierownicy hands-free Blue&Me.
Qubo dostępne będzie także w wersji Natural Power z silnikiem 1,4 l umożliwiającej zasilanie benzyną i metanem.