Obecny Fiat Panda produkowany jest ponad sześć lat i praktycznie poza kosmetycznymi zmianami jest wciąż taki sam. Wciąż jednak jest niezwykle popularny i chętnie kupowany. Dla przypomnienia, jego poprzednik produkowany był aż przez 23 lata.

Można spodziewać się, iż także trzecia generacja pojawi się pod tą samą nazwą, bo producent nie ma powodów do zmiany. Zapewne także nikt nie chce problemów, które pojawiły się wraz z nazwą Gingo.. W związku z recesją Fiat do października 2008 roku zamroził wszelkie inwestycje związane z rozwojem nowych modeli. Trwało to do końca minionego roku. Z tego powodu nastąpiło opóźnienie w debiucie następców Pandy, Alfy 147 i Lancii Ypsilon. Jednak Sergio Marchionie, szef Fiata poinformował o stopniowym uwolnieniu funduszy do kwoty 4,5 mld euro.

Alfa Romeo Giulietta, następca modelu 147, miała zaplanowaną premierę już przed rokiem. Oficjalnie pojawi się podczas marcowego salonu Genewa 2010, by krótko po tym trafić do sprzedaży. Natomiast Lancia Ypsilon i Fiat Panda muszą poczekać jeszcze dwa lata, a wiec do wiosny 2011 roku.

W tym roku Fiat zapowiada dwa nowe modele. Będzie to druga generacja Doblo i własna wersja kompaktowego modelu SUV Dodge Nitro, co związane jest z udziałami w Chrysler Group.

W 2011 roku MPV Ulysse zastąpiony zostanie Dodge Journey z logo Fiata. Następców otrzymają modele Idea i kontrowersyjny Fiat Multipla które zastąpi jeden model w wersji pięcio- i siedmioosobowej wersji.

Ekspansję zapowiada Lancia. Do 2012 roku w ofercie pojawią się cztery modele z portfolio Chryslera. Phedra zastąpiona zostanie legendarnym Voyagerem. Thesis zamieni się w Chryslera 300C. Natomiast Sebring po zmianach designu także będzie nową Lancią.

Nadal modele z logo Chryslera będą dostępne w wielu częściach świata, w tym także i w Europie.