Fiat zdecydowanie wkroczył do segmentu SUV. Sedici jest pierwszym w histori modelem tej marki w tym segmencie.Nowy model, oferowany w dwóch poziomach wyposażenia (Dynamic i Emotion) i z dwoma rodzajami silników (1.6 16v o mocy 107 KM i 1.9 Multijet o mocy 120 KM), łączy pozornie przeciwstawne cechy: przestronne wnętrze i kompaktowe gabaryty, typową dla hatchbacka łatwość w manewrowaniu i zalety auta terenowego typu SUV. Oryginalny styl nadwozia i design wnętrza stworzony z myślą o maksymalnej praktyczności.
Fiat chce odegrać ważną rolę w ewolucji aut typu SUV, proponując “samochód terenowy dla wszystkich”. Jest to przedział rynku, który nieustannie się rozwija, a jego udział wzrósł z 1,7% w 1992 do obecnych 6% wśród wszystkich samochodów jeżdżących po drogach Europy. Warto dodać, że w 1992 roku segment ten charakteryzował się samochodami, które budziły wyraźne skojarzenia “off-road”, ta dominacja po kilku latach została przerwana przez dwie nowości: w 1994 roku pojawiły się pierwsze SUV kompaktowe, które łączyły zalety prawdziwego auta terenowego z nowoczesnym i oryginalnym stylem. Następnie w 1997 roku wprowadzono na rynek “luksusowe auta terenowe”, wyróżniające się bogatym wyposażeniem i dość obszernymi gabarytami, stanowiące idealne rozwiązanie dla klienta wymagającego, wyrafinowanego i ciągle poszukującego wyrobów niepowtarzalnych i posiadających silną osobowość.
Dzisiaj te dwie podgrupy, w szczególności segment kompaktowych SUV, cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów. W tym aspekcie, Fiat Sedici ze względu na swoje gabaryty i swoje cechy plasuje się w kategorii kompaktowych SUV, ale wyróżnia się przy tym niezwykle eleganckim stylem nadwozia oraz bardzo interesującym seryjnym wyposażeniem.
Prześwit nowego modelu wynoszący 19 centymetrów sprawia, że w razie konieczności, auto pokonuje łatwo także nierówny i trudny teren, o czym świadczą kąty pokonywania wzniesień . Przede wszystkim kąt „zejścia” (31,1°), który określa maksymalne nachylenie terenu, jakie samochód pokonuje jadąc do tyłu, podczas ruszania z poziomej nawierzchni. Drugi parametr to kąt „rampowy” (18,1°), czyli maksymalny kąt wzniesienia w kształcie trójkąta, jaki można pokonać nie dotykając podwoziem podłoża. I wreszcie ostatni parametr to kąt „natarcia” (20,3°), który określa maksymalny kąt z przodu, jaki może pokonać auto terenowe, nie ocierając nadwoziem o podłoże. Zdolność pokonywania wzniesień - 50%.
Sedici trafi do polskich salonów Fiata w połowie przyszłego miesiąca. Wersja Sedici Dynamic z silnikiem Suzuki 1.6 16V107 KM będzie kosztować 57 900 zł, ta sam wersja, ale z włoskim dieslem Multijet 1.9 120 KM – 72 900 zł. O półkę wyżej jest wersja Emotion, za którą z silnikiem benzynowym trzeba będzie zapłacić 62 900 zł, a z silnikiem wysokoprężnym – 77 900 zł.