Nowy przód Fiata Sedici otrzymał mniejszą, chromowaną atrapę wlotu powietrza chłodnicy. Bardziej agresywny wygląd stworzy też dolny otwór wlotu powietrza. Przednie światła mgłowe zostały przesunięte maksymalnie na zewnątrz, a także otrzymały srebrne rameczki.
Główne zmiany przeprowadzone zostały pod maską. Silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 litra jest mocniejszy o 9 kW i ma obecnie 88 kW oraz maksymalny moment obrotowy ze 145 Nm do 156 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,2 l/100 km, a prędkość maksymalna 185 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 10,7 sekundy.
Stary ośmiozaworowy turbodiesel 1,9 JTD o mocy 88 kW został zastąpiony nowocześniejszym 2,0 JTD o mocy 99 kW, którego maksymalny moment obrotowy wzrósł z 280 Nm do 320 Nm. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km, prędkość maksymalna 190 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,5 sekundy.
Sprzedaż zmodernizowanej wersji Fiata Sedici rozpocznie się pod koniec maja 2009 roku.