Fiat Strada produkowany jest od 12 lat. Wspólnie z hatchbackiem Palio, kombi Palio Weekend oraz sedanami Siena i Albea, należy do rodziny oznaczonej kodem 178. W 1996 roku modele te na rozwijających się rynkach zastąpiły Uno i Fiorino.
Mały pick-up Strada już dwukrotnie przechodził modernizację, ale tym razem zmiany będą jeszcze bardziej widoczne.
Na pierwszy rzut oka dostrzegamy zmiany w punktach świetlnych, które upodobniły się do Fiata Linea. Nowe są zderzaki, ochronne elementy nadwozia i tylne światła zespolone, które mają obecnie większe rozmiary.
W ofercie na rynek brazylijski oferowane będą wersje -Trekking i Adventure Locker. Częścią wyposażenie standardowego jest klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i wspomaganie układu kierowniczego. Strada będzie dostępnaz silnikami benzynowymi 1,4 Flex o mocy 63 kW i 1,8 Flex o mocy 84 kW, które przystosowane sa do spalania benzyny i etanolu.
Wersja Adventure Locker będzie oferowana z przedłużoną kabiną i silnikiem 1,8 Flex. W odróżnieniu od wersji Trekking wyróżnia się ramą nad przestrzenią bagażowa, nowym dyferencjałem Cocker i amortyzatorami Powershock, które powstały przy współpracy z firmą Magneti Mirelli Cofap. Wcześniej te komponenty zastosowano w Palio Weekend Adventure Locker.
Strada w obecnej wersji nadal będzie produkowana i dostępna z silnikiem benzynowym Fire 1,4 Flex o mocy 60 kW i oferowana jako tańsza alternatywa.