W 2012 roku w Wielkiej Brytanii zarejestrowanych zostało 2 044 609 nowych samochodów, co w porównaniu z 1 941 253 egz. w 2011 r. oznacza 5,3 proc. wzrost. Jednak to wciąż mało, gdy te wyniki porównamy z rekordowym 2007 rokiem, gdy sprzedano 2,4 mln aut.

Liderem brytyjskiego rynku jest Ford Fiesta, którego sprzedaż wzrostła o 14 proc. i do niego należy 5,3 proc. całej sprzedaży nowych samochodów w tym kraju. Ten model jest już po raz dziewiąty w historii liderem. Jeszcze większy wzrost (+15,0 proc.) odnotował też Vauxhall (Opel) Corsa.

Największym wzrostem sprzedaży w 2012 roku może na Wyspach pochwalić się Mercedes-Benz klasy C (+24,0 proc.) oraz Nissan Quashqai (+15,9 proc.). Stracili natomiast dwaj niemieccy liderzy – Volkswagen Golf (-2,1 proc.) i Volkswagen Polo (-8,9 proc.).

Wśród marek prymat należy do Forda – 281 917 sprzedanych aut, co oznacza 6,0 proc. wzrost w porównaniu z 2011 rokiem. Największy wzrost wśród marek, które uplasowały się w pierwszej dziesiątce odnotował Hyundai (+18,1 proc.), a jedyną marką która w tym gronie straciła jest Vauxhall (- 1,0 proc.).