Powstała koncepcja produkcji niedrogich coupé i kabrioletów z układem siedzeń 2+2. Projekt ten nazwano T-5, a później nadano mu nazwę Mustang. Prototyp wyposażony w silnik V4 zapożyczony z niemieckiej linii Forda nie zdobył uznania. Dopiero zmiana koncepcji na 4-miejscowy, młodzieżowy samochód sportowy wzbudziła zainteresowanie klientów. Pierwszą serię Mustangów nazywano 1964 1/2, ponieważ zapoczątkowano ją w połowie sezonu, 17 kwietnia 1964 roku, czyli 7 miesięcy później niż inne modele Forda przeznaczone na ten rok. Ponadto do wyboru oferowano 6 skrzyń biegów, po 3 rodzaje zawieszenia, systemy hamulcowe i rozmiary opon. W ciągu 4 miesięcy sprzedano 400 tys. egzemplarzy, czyli roczną produkcję. W 1967 roku wyprodukowano ponad 71 tys. sztuk modelu Fastback. Samochody z 1967 roku wyposażano w silniki: rzędowy, 6-cylindrowy, o poj. 3,3 l i mocy 120 KM oraz V8 o pojemności 4,7 l i mocach 200, 225 i 271 KM. Jednostka 5.0 rozwijała moc 230 KM, 6.4 - 320 i 325 KM oraz 7.0/390 KM Samochód z 271-konnym silnikiem V8 osiągał prędkość 205 km/h.