Producent z Kolonii zdradził pierwsze szczegóły odświeżonego Transita z rok modelowego 2012. Najważniejsza zmiana dotyczy palety jednostek napędowych – od jesieni 2011 roku Transit będzie sprzedawany jedynie z turbodieslem o pojemności 2,2. Przekonstruowana jednostka dostępna w czterech wariantach mocy (od 100 KM do 155 KM) zastąpi turbodiesla o pojemności 2,4 l montowanego w połączeniu z tylnym napędem. Z oferty całkowicie zniknie 140-konny motor benzynowy oraz turbodiesel o pojemności 3,2 l i mocy 200 KM.

Dostawczego Forda w dalszym ciągu będzie można zamawiać z napędem na jedną (przód lub tył) oraz obie osie. Zmiany mają na celu obniżenie zużycia paliwa. Wszystkie Transity po liftingu będą seryjnie wyposażone w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów. Za dopłatą dostępny będzie tzw. Eco Pack, w skład którego wchodzą system start-stop oraz ogranicznik prędkości. Najoszczędniejszy Transit FT 280 K Econetic ma spalać średnio 6,5 l/100 km. Producent wydłużył również okresy międzyprzeglądowe samochodu z 20 tys. do 50 tys. km.