ExxonMobil, producent olejów Mobil 1 i Partner Technologiczny zespołu Vodafone McLaren Mercedes ma powody do zadowolenia - Lewis został uznany debiutantem roku.

Hamilton po raz pierwszy publicznie wystąpił z zespołem podczas oficjalnej prezentacji bolidu Vodafone McLaren Mercedes MP4-22, w styczniu 2007 roku w Walencji. Również po raz pierwszy uczestniczył w przygotowaniach samochodu do sezonu. Nowy bolid już w pierwszym wyścigu okazał się jedną z najszybszych maszyn sezonu. Hamilton w rozmowach z dziennikarzami nie krył swojego entuzjazmu. Sukces jaki osiągnął, przerósł wszelkie oczekiwania.

Hamiltonowi wystarczyły zaledwie 4 wyścigi, by wpisać się do historii Formuły 1. Brytyjczyk po Grand Prix Hiszpanii został najmłodszym liderem klasyfikacji kierowców. Ponadto zdobywał podium w każdym ze swoich dziewięciu pierwszych startów (3,2,2,2,2,1,1,3,3). Spekulacjom na temat przyszłości debiutanta nie było końca.

Ron Dennis, szef zespołu Vodafone McLaren Mercedes nie miał wątpliwości:

-Lewis Hamilton jest największym odkryciem wyścigów F1 od wielu lat - mówi.

Zainteresowanie młodą gwiazdą rosło w ekspresowym tempie. W kwietniu 2007 roku, kiedy Hamilton wraz z producentem olejów Mobil 1 pojawili się w Szanghaju, na spotkanie przyszło ponad 100 dziennikarzy.

- Jestem zachwycony. Nawet nie śniłem o takim debiucie – mówił. W swoich sukcesach doceniam rolę czynników technologicznych oraz współpracę zespołu z producentem środków smarnych Mobil 1. Przed startem w wyścigu kwalifikacyjnym zostawiamy silniki na jałowym biegu przez około 3 do 5 minut.Jest to możliwe dzięki dobremu olejowi, który redukuje tarcie oraz pozwala silnikowi pracować w wysokiej temperaturze, bez obaw o uszkodzenie.

W Grand Prix Hiszpanii i Monaco Hamilton zajął drugie miejsce. Jednak prawdziwy sukces osiągnął dwa tygodnie później na torze w Montrealu. Start z pole position oraz prawie niezagrożona lokata w wyścigu dały mu pierwsze w historii zwycięstwo.

- Nie spodziewałem się, że wygram Grand Prix już w swoim szóstym wyścigu! – mówił wówczas Hamilton.

Jeszcze większą sensacją było kolejne pod rząd zwycięstwo Hamiltona w Indianapolis (17 czerwca). Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych, Hamilton odwiedził 20 tysięczne Fairfax, gdzie mieści się światowa centrala ExxonMobil, Partnera Technologicznego Vodafone McLaren Mercedes. Kierowca na spotkaniu z fanami podkreślał, jak ważne jest używanie wysokowydajnych środków smarnych:

- Olej Mobil 1 wyjątkowo skutecznie zmniejsza zużycie silnika, redukuje tarcie oraz osadzanie się nagaru. To wszystko pomaga nam wygrywać - twierdził.

W czerwcu 2007 roku Hamilton wrócił do kraju, gdzie gościł, po raz pierwszy jako gwiazda, na Festiwalu Prędkości w Goodwood, jednej z najbardziej znanych imprez motorowych w Wielkiej Brytanii. Obserwując kontakty Hamiltona z fanami oraz wielkimi gwiazdami sportów motorowych, nie trudno było zauważyć jego wrodzoną skromność.

W drugiej połowie sezonu Formuły 1 Hamilton wygrywał w Grand Prix Węgier i Japonii. Z siódmą pozycją w GP Brazylii, Lewis musiał pożegnać się z szansą na tytuł mistrza. Dorobku Hamiltona w debiutanckim sezonie nie powstydziłby się żaden kierowca. Brytyjczyk zwyciężył w czterech Grand Prix, został najmłodszym liderem klasyfikacji Mistrzostw Świata Formuły 1, 6 razy startował z Pole Position oraz 12 razy wchodził na podium.

Hamiltona czeka jeszcze wiele sukcesów. Osiągnięcia Brytyjczyka w debiutanckim sezonie są zaledwie próbą jego możliwości, a młoda gwiazda da swoim fanom jeszcze wiele okazji do świętowania. Możliwość współpracy z Lewisem Hamiltonem oraz zespołem Vodafone McLaren Mercedes jest niewątpliwym wyróżnieniem dla ExxonMobil, producenta olejów silnikowych Mobil 1.