Sąd Apelacyjny w pięcioosobowym składzie obradował przez aż dwa dni: decyzja spodziewana była wcześniej 14 kwietnia, ale podano ja dopiero w środę.

Po rozpoznaniu odwołania złożonego przez zespoły Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing w sprawie kontrowersyjnych, dwustopniowych dyfuzorów w bolidach ekip: Williams, Toyota i Brawn GP sędziowie podtrzymali stanowisko podjęte przez ZSS w Australii.

Kontrowersyjne dyfuzory są więc zgodne z aktualnymi przepisami technicznymi, zawartymi w regulaminie FIA.

Oznacza to, że dotychczasowe klasyfikacje zawodów Grand Prix w Australii i Malezji są prawidłowe, podobnie jak punktacja po dwóch wyścigach.

Trzy zespoły, które tak dobrze spisywały się od poczatku roku posiadać będą przewagę nad konkurentami prawdopodobnie aż do połowy sezonu, bowiem prace konstrukcyjne innych teamów (nawet już rozpoczęte - jak w przypadku BMW Sauber) wymagają czasu...

Podczas przesłuchania przez Sąd Apelacyjny zgromadzonych było prawie 40 prawników, oficjeli i członków zespołów. Wielokrotnie dochodziło do ustnych spięć... Teraz sprawa jest zakończona!