Wiele istotnych elementów samochodów musi teraz wykazać się większą wytrzymałością, np. skrzynie biegów powinny być sprawne podczas czterech wyścigów. Wszystkie pojazdy F1 zostaną również wyposażone w jednolitą standardową elektroniczną jednostkę sterującą (SECU), skonstruowaną przez McLaren Electronic Systems. Po raz pierwszy w historii Formuły 1 zostanie rozegrany wyścig w nocy przy sztucznym oświetleniu. Odbędzie się on na ulicznym torze w Singapurze. Kolejnym nowym obiektem jest uliczna trasa w Walencji, na której rozegrane zostanie Grand Prix Europy.TORO ROSSOChociaż jeden z testowych dni na torze pod Barceloną wygrali Sebastian Vettel i Sébastien Bourdais, nie należy liczyć się z tym, że kierowcy Scuderii Toro Rosso odegrają poważniejsze role w sezonie 2008. Tym bardziej że mistrzostwa rozpoczną ze starym, przystosowanym do aktualnego regulaminu pojazdem STR2B. Nowe auto, oparte na konstrukcji Red Bulla, otrzymają nieco później.BMW SAUBERW sezonie 2007 team BMW Sauber był trzecią siłą w Formule 1 po Ferrari i McLarenie. Wydaje się, że w nadchodzących mistrzostwach utrzyma tę pozycję. W niemiecko-szwajcarskim zespole coraz bardziej liczą na odniesienie pierwszego zwycięstwa w Grand Prix. Czy jest to realne? W minionym roku tylkoNickowi Heidfeldowi dwukrotnie udało się stanąć na podium, a nowe F1.08 podczas testów często było krytykowane przez kierowców. TOYOTAPrzed Toyotą kolejny trudny rok w Formule 1. Co prawda, za kierownicą nowego TF108 Jarno Trulli i Timo Glock, który w japońskim zespole zastąpił Ralfa Schumachera, na Circuit de Catalunya i na torze w Bahrajnie uzyskiwali rewelacyjne czasy podczas jazd testowych. Tak bywało już w przeszłości. Znakomite czasy uzyskiwane podczas prób nie przekładały się na wyniki wyścigów. Toyota, team z jednym z największych budżetów, wciąż czeka na pierwsze zwycięstwo.RENAULTNiezbyt dobre wyniki sezonu 2007 to już historia. Ekipa ING Renault F1 Team liczy na dużo lepsze osiągnięcia. Tym bardziej że do zespołu po rocznym pobycie u McLarena powrócił dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso. Sam talent hiszpańskiego kierowcy nie pozwoli na odzyskanie tytułu. Potrzebny do tego będzie również konkurencyjny samochód. Pytanie tylko, czy nowe R28 pozwoli ponownie wygrywać wyścigi Formuły 1...SUPER AGURI HONDAJedną z oznak, że Super Aguri F1 Team znalazł się w ciężkiej sytuacji finansowej, było odwołanie prezentacji zespołu na Circuit de Catalunya. Później team nie pojawił się na testach pod Barceloną. Kierownictwo ekipy usprawiedliwiało się "czynnikami poza swoją kontrolą". Współwłaściciel Super Aguri Fumio Akita zapewnia jednak, że zespół będzie obecny w Melbourne, trwają bowiem rozmowy z potencjalnymi inwestorami. W Australii zostanie zaprezentowany nowy pojazd dla Takumy Sato i Anthony'ego Davidsona.McLAREN MERCEDESAfera szpiegowska i 100 mln dolarów kary zrobiły swoje. Według nieoficjalnych informacji Mercedes stanie się większościowym udziałowcem McLarena i przejmie kontrolę nad zespołem z Woking. Dodatkowo jeszcze w marcu Rona Dennisa na stanowisku szefa teamu zastąpi dotychczasowy dyrektor generalny ekipy - Martin Whitmarsh. Liderem zespołu został Lewis Hamilton, z którym McLaren przedłużył kontrakt na kolejne 5 lat, czyli do roku 2012.RED BULL RENAULTPodczas testów na Circuito de Jerez ekipa Red Bull Racing zaprezentowała nowy samochód na sezon 2008 - RB4. To drugi pojazd dla tego teamu zaprojektowany przez genialnego konstruktora Adriana Neweya. Jego auta wcześniej zdobywały tytuły dla Williamsa i McLarena. Neweya wspierać będzie były współpracownik Geoff Willis, który przeszedł do brytyjskiego teamu z Hondy. W minionym roku RB3 spisywało się bardzo dobrze. RB4 jest ewolucją poprzedniego modelu. Samochód otrzymał zmieniony pakiet aerodynamiczny, a najpoważniejszych modyfikacji dokonano w przedniej części. Pojazd napędza silnik Renault. Czy znakomite wyniki osiągane na testach znajdą potwierdzenie w wyścigach?FORCE INDIAW minionym sezonie ten zespół występował pod nazwą Spyker. Teraz został przejęty przez Orange India Holdings, utworzone przez Vijaya Mallyę i Michiela Mola. Budżet ekipy ma wzrosnąć do 125 mln dolarów (w ubiegłym roku wynosił 70 mln). Na złoto-białym nadwoziu nowego VJM01 dominują reklamy Kingfishera, linii lotniczych oraz browarów należących do Vijaya Mallyi.FERRARIFerrari nawet bez Michaela Schumachera potrafi wygrywać. W minionym roku po znakomitym finale tytuł mistrzowski w kategorii kierowców wywalczył Kimi Räikkönen. Pierwsze miejsce w punktacji konstruktorów włoski team zapewnił sobie dużo wcześniej po wykluczeniu w wyniku afery szpiegowskiej zespołu McLarena. W bieżącym sezonie Scuderia Ferrari Marlboro jest zdecydowanym faworytem do ponownego zdobycia obu tych tytułów. Nowe F2008 po testach wydaje się samochodem, który trudno będzie pokonać na torach wyścigów Grand Prix.HONDAZapowiada się kolejny ciężki sezon dla ekipy Honda Racing F1 Team. Wyniki testów nowego samochodu RA108 nie były zbyt zadowalające,a w dodatku tuż przed rozpocz'ciem sezonu z zespołu odszedł główny projektant Kevin Taylor. Rubens Barrichello i Jenson Button potrafią walczyć o czołowe pozycje, jednak z ostatnio przygotowanym przez Hondę autem mogą myśleć o zdobyciu zaledwie kilku punktów.WILLIAMS TOYOTAPatrick Head, współwłaściciel Williamsa, zapowiada, że jego ekipa zamierza zaatakować pozycję Ferrari oraz McLarena - jeśli nie w całym sezonie to, przynajmniej w kilku wyścigach. Do tego posłuży nowe FW30, które będzie znacznie lepsze od ubiegłorocznego auta. Liderem zespołu jest Nico Rosberg, który w F1 zaliczy trzeci sezon. Syn byłego mistrza świata Keke Rosberga ma być tym zawodnikiem, który ponownie dla Williamsa odniesie zwycięstwo.Kalendarz F1 200816 marca GP Australii23 marca GP Malezji6 kwietnia GP Bahrajnu27 kwietnia GP Hiszpanii11 maja GP Turcji25 maja GP Monako8 czerwca GP Kanady22 czerwca GP Francji6 lipca GP Wielkiej Brytanii20 lipca GP Niemiec3 sierpnia GP Węgier24 sierpnia GP Europy (na torze w Walencji)7 września GP Belgii14 września GP Włoch28 września GP Singapuru12 października GP Japonii19 października GP Chin2 listopada GP Brazylii
Formuła 1 sezon 2008 - Czekając na start
Jedną z najistotniejszych zmian w mistrzostwach świata Formuły 1 w sezonie 2008 jest zakaz stosowania kontroli trakcji. Obecnie elektronika pojazdu nie będzie poprawiać błędów kierowcy.