Po zrealizowaniu wszystkich założeń w piątek i uzyskaniu najlepszego czasu okrążenia,w kolejnym dniu BWM Sauber miał poważne problemy. Po południu w bolidzie F1.07/02 Nicka Heidfelda eksplodował silnik, natomiast w F1.07/04 Roberta Kubicy trzeba było wymienić jednostkę napędową z powodu niesprawnego układu olejenia. Więcej okrążę toru przejechał Polak, ale wyniki uzyskiwał słabe.

McLaren nareszcie odniósł sukces - i to podwójny, choć również w tym zespole nie obyło się bez problemów technicznych. Po przerwie obiadowej Mistrz Świata, Fernando Alonso zatrzymał na torze Bahrain International Circuit swojego MP4-22, z którego wyciekał olej. Nie minęła godzina, gdy na skutek defektu musiał stanąć Lewis Hamilton...

Scott Speed wrócił za kierownicę Toro Rosso i godzinę po rozpoczęciu testów wykonał piruet, powodując wywieszenie pierwszej czerwonej flagi. W południe Jarno Trulli spowodował drugą przerwę. Awaria skrzyni biegów w aucie Kimiego Räikkönena doprowadziła do kolejnego okresu pod czerwonymi flagami.

W pojazdach Buttona i Coultharda wymieniano silnik. Red Bull Szkota wymagał również zmiany skrzyni biegów.

Testy w Bahrajnie będą kontynuowane po dwóch dniach przerwy.

Wyniki trzeciego dnia testów w Bahrajnie (w nawiasie ilość przejechanych okrążeń):

1. Fernando Alonso (Hiszpania - McLaren MP4-22-Mercedes) - 1.30,994 (73);2. Lewis Hamilton (Wielka Brytania - McLaren MP4-22-Mercedes) - 1.31,094 (53);3. Felipe Massa (Brazylia - Ferrari F2007) - 1.31,718 (52);4. Kimi Räikkönen (Finlandia - Ferrari F2007) - 1.31,867 (100);5. Heikki Kovalainen (Finlandia - Renault R27) - 1.32,032 (86);6. Rubens Barrichello (Brazylia - Honda RA107) - 1.32,115 (129);7. Jenson Button (Wielka Brytania - Honda RA107) 1.32,137 (78);8. David Coulthard (Wielka Brytania - Red Bull RB3-Renault) - 1.32,220 (73);9. Nelsinho Piquet (Brazylia - Renault R27) - 1.32,334 (102);10. Nick Heidfeld (Niemcy - BMW Sauber F1.07) - 1.32,451 (65);11. Robert Kubica (Polska - BMW Sauber F1.07) - 1.32,475 (95);12. Anthony Davidson (Wielka Brytania - Super Aguri SAF1-Honda) - 1.32,553 (126);13. Franck Montagny (Francja - Toyota TF107) - 1.32,917 (110);14. Mark Webber (Australia - Red Bull RB3-Renault) - 1.33,034 (73);15. Jarno Trulli (Włochy - Toyota TF107) - 1.33,062 (104);16. Scott Speed (USA - Toro Rosso STR2-Ferrari) - 1.33,255 (60).

Tymczasem "Przegłąd Sportowy" zamieścił wypowiedź Roberta Kubicy na temat swojego zespołu i przygotowań do sezonu:

- Od początku mieliśmy liczne problemy i w ciągu dnia nasze testy były przerywane na dwie, trzy godziny. To nie pomaga bo warunki na torze ciągle się zmieniają i nie ma punktu odniesienia . Potencjał jest duży, ale niezawodność słaba. Konkurenci się nas boją, bo w zeszłym roku na tym etapie przygotowań nasze wyniki były dużo słabsze. Juz pierwsze testy pokazały, że poczyniliśmy duży krok do przodu. Generalnie bolid jest bardzo dobry, jeśli chodzi o przyczepność mechaniczną i aerodynamiczną. Niestety gorzej jest z nowa skrzynią biegów - powiedział nasz "jedynak" w Formule 1.

Na szczęście teraz jest krótka przerwa - inżynierowie i mechanicy bez wątpienia wykorzystają ją w stu procentach i do następnej trzydniowej serii testów zespół BMW Sauber przystąpi w lepszych, niż tymm razem, nastrojach...

Źródło: Autoklub (kliknij pasek na górze!), Przegląd Sportowy

-