.

Od zakończenia ubiegłorocznego sezonu, w regulaminie wyścigów Formuły 1 pojawiła się seria zmian: system odzyskiwania energii kinetycznej KERS, zmiany w aerodynamice, ponowne wprowadzenie slików, czyli opon bez bieżnika. Jednak najważniejszą z perspektywy Mobil 1 zmianą było wydłużenie życia silników. Obecnie każdy kierowca ma dostęp jedynie do ośmiu silników w sezonie, co rodzi potrzebę jeszcze lepszej ich ochrony.

Bruce Crawley, Mobil 1 Motorsport Technology Manager tak komentuje wpływ zmianw regulaminie na używane przez zespół środki smarne Mobil 1: “Wydłużenie życia silnika bolidu oznacza, że obecnie musimy poświęcić jeszcze większą uwagę ochronie, przy ciągłej poprawie osiągów. Obecnie, środki smarne Mobil 1 muszą chronić i chłodzić ponad 300 ruchomych części silnika przez ponad 2000 kilometrów. To jest około 25% więcej, niż w poprzednim sezonie. W tym samym czasie, środki smarne muszą zapewnić najwyższą wydajność, jak chociażby podczas błyskawicznej redukcji 6 biegów w czasie poniżej 1,2 sekundy”.

Innym wyzwaniem wynikającym ze zmian w regulaminie, przed którym stanął ExxonMobil jako partner technologiczny Vodafone McLaren Mercedes i producent olejów Mobil 1, to zakaz prowadzenia testów na torze w trakcie sezonu.

Dr Tony Harlow, który z ramienia ExxonMobil stale towarzyszy zespołowi Vodafone McLaren Mercedes, dając mu wsparcie techniczne mówi: „Wraz z wprowadzeniem zakazu testów w trakcie sezonu, praca jaką wykonaliśmy w Centrum Technologicznym McLarena, podczas poprzedzających sezon testów w Portugalii i Hiszpaniioraz w naszym centrum badawczym w Paulsboro (USA) zyskała w tym roku jeszcze bardziejna znaczeniu. Naszym stałym celem jest zapewnienie maksymalnej mocy wyjściowej oraz niezawodności silnika. Musimy przygotować olej do pracy w silniku Mercedes-Benzw temperaturze do 300oC”.

„Nasza współpraca obejmuje też szybkie analizy środków smarnych na miejscu, w laboratorium na torze. Przez cały wyścigowy weekend dostarczamy w ten sposób między sesjami najnowsze dane o stanie i wydajności oleju oraz o stanie silnika. Tak więc możemy wykryć i odpowiednio zareagować na każde kłopoty z osiągami” – dodaje Harlow.

Partnerstwo technologiczne producenta olejów Mobil 1 i zespołu Vodafone McLaren Mercedes przynosi korzyści wykraczające poza stały rozwój techniki na torze. Wśród głównych elementów, na których skupia się współpraca jest dalszy rozwój nowych produktów Mobil 1, wdrażanie innowacji i właściwy wybór rozwiązań, które mogą zostać przeniesione z toru wyścigowegona drogę. W ten sposób każdy kierowca używający Mobil 1 może czerpać korzyściz mniejszego zużycia silnika i oszczędności paliwa. Doskonałym tego przykładem jest wprowadzony niedawno do sprzedaży olej Mobil 1 New Life 0W-40.