Logo
WiadomościAktualnościFormuła 1: zmiany w bolidach BMW

Formuła 1: zmiany w bolidach BMW

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Zdaniem szefa zespołu Formuły 1 BMW Sauber, Mario Teissena, jego ekipa ustabilizowała w tym sezonie swoją pozycję w trójce najlepszych. Dzisiaj szef BMW Sauber odpowiada na pytania dziennikarzy.

Formuła 1: zmiany w bolidach BMW
Auto Świat
Formuła 1: zmiany w bolidach BMW

W tym roku podczas trzech pierwszych wyścigow Grand Prix kierowcy zespołu BMW Sauber zdobyli łącznie 18 punktów i zdaniem kierownictwa z powodzeniem realizują przyjęty plan. Czego można jednak oczekiwać w kolejnych wyścigach?

- To dobry start dla młodego zespołu, zwłaszcza, że jedziemy tuż za Ferrari i McLarenem – powiedział Mario Teissen, dyrektor zespołu BMW Sauber. Nasze najbliższe plany przewidują umacnianie pozycji i przesuwanie się w klasyfikacji kolejnych Grand Prix coraz bliżej podium. Trzy czwarte pozycje Heidfelda potwierdziły, że wkrótce może się to okazać możliwe. Chcielibyśmy walczyć o miejsce na podium, a dopiero w dalszej kolejności o zwycięstwo wwyścigu.

Jak zespół zamierza zniwelować dystans do zdecydowanych liderów?- Zespół z Monachium i Hinwil pracuje razem drugi rok. W Hinwill zwiększyliśmy zatrudnienie z 275 osób do ponad 400. Mamy trzyzmianowy system pracy w tunelu aerodynamicznym, nowy superkomputer. W nowym zakładzie, który aktualnie powstaje, będziemy gotowi pracować pełna parą w sezonie 2008.

Czy coś zmieniły nowe opony Bridgestone?- Generalnie mieliśmy z tym mniejsze problemy, niż pierwotnie oczekiwalismy. Wciąż sie jednak uczymy jak je do maksimum wykorzystać.

Jak ocenia pan postawę dwóch kierowców?-Nick odgrywa rolę w czołówce. Dysponuje najwyższymi umiejętnosciami, co potwierdził trzykrotnie uzyskująć czwarte pozycje w tegorocznych wyścigach. Robert nie miał szczęścia w Melbourne, gdzie musiał wycofać się ze znakomitej czwartej pozycji. Gorzej było w Malezji. Najważniejsze, że w kolejnym wyścigu finiszowal na punktowanej pozycji. Ma on wciaż problemy ze swoim bolidem, ale pracujemy nad tym by je ostatecznie wyeliminować.

Co z przedlużeniem kontraktu Nicka?- Obie strony są zadowolone z dotychczasowej współpracy i nie ma powodów do zmian. Rozmawiamy na temat dalszych planłw, ale jeszcze za wcześnie na ich ogłoszenie. Decyzje zapadną pod koniec sezonu.

Czy bolid F1.07 osiagnął już swoje możliwości?-Wciąż go modernizujemy, eliminujemy usterki. W ten sposób jak sie wydaje rozwiązalismy definitywnie problem ze skrzynią Roberta. Do najbliższego Grand Prix bolidy przejda kolejne modyfikacje, które jak mam nadzieję, pozwolą na poprawe naszych wyników.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: