Oecny dyrektor techniczny Willy Rampf przejdzie w listopadzie na stanowisko koordynatora technicznego , a jego dotychczasową posadę przejmie Walter Riedl.

Rampf, który będzie dalej odpowiedzialny za koncepcję samochodów BMW Sauber F1 - jak informuje team -sam poprosił Mario Theissena o zmniejszenie obowiązków. Tum samym odpowiedzialność za operacje biznesowe i zarządzaniem przejmie aktualny dyrektor zarządzający fabryki w Hinwil, Walter Riedl.

- Jestem dyrektorem technicznym od kwietnia 2000 roku, początkowo w Sauberze, a obecnie w BMW Sauber F1. Było to niezwykle przyjemny, ale również nierzwykle intensywny etap w moim życiu. Pomysł zmniejszenia obowiązków zawodowych kiełkowała w mojej głowie od pewnego czasu. Przedyskutowałem temat z Mario Theissenem i znaleźliśmy wspólnie rozwiązanie. Nie mogę się doczekać by ponownie skupić się na zagadnieniach technicznych i nie wątpię, że dalej będziemy budować na naszym sukcesie - stwierdził Rampf.

Mario Theissen w pełni rozumie potrzeby Willy Rampfa:

Jestem zadowolony, że znaleźliśmy rozwiązanie w nowej strukturze, która odpowiada filozofii zespołu. Cała odpowiedzialność dalej będzie leżała w rękach doświadczonych menedżerów, którzy odegrali kluczową rolę w etapie rozwoju młodego zespołu. W tym samym czasie ekipa będzie dalej korzystać z wspaniałego doświadczenia Willy'ego - powiedział szef zespołu.

Riedl, który dołączył do BMW jako inżynier rozwojowy już w 1983 roku, przejmie odpowiedzialność za rozwój przyszłorocznego BMW Sauber F1.09 z natychmiastowym skutkiem.

- Pracowałem bardzo blisko i bardzo efektywnie z Willy Rampfem i ta współpraca osiągnie teraz nowy poziom. Nowa struktura gwarantuje kontynuację i zapewnia, że zespół BMW Sauber F1 jest w dobrej formie na przyszłość - powiedział nowy dyrektor techniczny BMW Sauber F1.