O tym, że telefony komórkowe zawładnęły światem wiadomo nie od dziś. Ten fakt wykorzystują także producenci aut i części samochodowych i co trochę wprowadzają udogodnienia, które wykorzystamy dzięki telefonowi. Prezentowane rozwiązanie ucieszy kierowców, którzy spędzają za kółkiem dużo godzin, ale nie do końca wiedzą, jak należy ustawić fotel w aucie. Sprawa jest poważna, bo właściwa pozycja za kierownicą zwiększa bezpieczeństwo i umożliwia szybszą reakcję oraz ogranicza ból pleców, ramion czy karku. Niestety, mnogość regulacji ułatwia sprawę jedynie pozornie, bo odpowiednie dopasowanie przekracza możliwości wielu kierowców. Ale pojawiło się światełko w tunelu.
Firma Faurecia, która produkuje części samochodowe, przygotowała specjalną aplikację mającą rozwiązać ten problem. Zainstalowanie aplikacji SmartFit w smartfonie pozwala zdalnie przy pomocy Bluetooth ustawić fotel wyposażony w system o takiej samej nazwie. Po uruchomieniu aplikacji w telefonie użytkownik przechodzi poszczególne etapy procesu umożliwiającego dopasowanie siedzenia. Płeć, wzrost, waga czy zdjęcie osoby w pozycji siedzącej – to tylko niektóre z danych, które należy przesłać na serwer Faurecii. Później użytkownik otrzymuje odpowiedź, którą przesyła do fotela, a ten automatycznie odpowiednio się ustawi. Sposób działania SmartFit zobaczycie w dziale wideo.