Logo
WiadomościAktualnościFrancuski łącznik

Francuski łącznik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Recepta jest prosta: atrakcyjne nadwozie, ciekawe wnętrze, a na dodatek wyrafinowana technika pod maską. Tych, którzy mają jeszcze wątpliwości, ma przekonać naprawdę bogate wyposażenie.

Dziesięć lat temu debiutował model 605. Mimo sporego potencjału, jakim dysponowała ta konstrukcja, borykała się z wieloma problemami technicznymi. Peugeot 607 przygotowywany był znacznie dokładniej. Pokazany został po raz pierwszy w ubiegłym roku, tymczasem jego sprzedaż rozpocznie się dopiero w marcu, a na niektóre rynki, jak np. na niemiecki trafi dopiero jesienią. Nowy model powstał w oparciu o gruntownie zmienioną płytę podłogową "605". Pozostał układ i rozstaw osi. Całkowicie inne są wymiary nadwozia. Jest ono o 11 cm dłuższe, o 4 cm szersze i nawet wyższe o 2 cm. Tym samym jest to samochód o większej bryle niż np. Mercedes klasy E lub Audi A6. Nieco mniejszy jest bagażnik, który liczy sobie 481 litrów. Sylwetka "607" od klasycznego sedana różni się łagodnie opadającą linią w tylnej części nadwozia. Tak poprowadzona nadaje nadwoziu limuzyny odrobinę charakteru coupé. O ile stylizacja tyłu jest już powszechnie chwalona i uznana za wręcz idealną, to co do przedniego pasa pojawiły się już wątpliwości, czy tak ekstrawagancka linia w wyższej klasie zostanie dobrze przyjęta. Czas pokaże. Wypada jedynie zauważyć, że przód nowego Peugeota jest bardzo podobny do innego, nowego samochodu koncernu PSA - Citroena Xsary Picasso. Stylistykę trudno jest oceniać, bowiem jest rzeczą gustu; można jednak stwierdzić, że pozostawienie rozstawu osi z modelu 605 przy jednoczesnym znacznym wydłużeniu nadwozia zaowocowało zwiększeniem zwisów, szczególnie tylnego, a wspomniana opadająca linia dachu ograniczyła przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Wnętrze całkowicie dostosowane jest do wymogów klasy wyższej: przestronnością, jakością użytych materiałów, stylizacją oraz wykończeniem. Deska rozdzielcza wykończona jest wstawkami drewnianymi, bądź w "technicznym" stylu "Carbon-look".Do napędu używane są trzy silniki. Pierwszy z nich to benzynowa jednostka 2,2 l o mocy 160 KM. Druga to znany silnik 3.0 V6 (210 KM), a trzecia - całkowita nowość - wysokoprężny silnik HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbodoładowaniem oraz filtrem cząstek stałych. Ten dysponujący niebagatelnym momentem obrotowym (317 Nm) silnik zapewnia doskonałą elastyczność i wyjątkową kulturę pracy. Nic dziwnego, że Peugeot szacuje, że ten silnik będzie cieszył się ogromną popularnością. Jednostka V6 to silnik powstały jako wspólne przedsięwzięcie PSA i Renault. Został lekko zmodernizowany, a przede wszystkim zaopatrzony w znakomitą 4-stopniową automatyczną przekładnię z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Naturalnie istnieje również możliwość wybrania skrzyni manualnej.Najmniejszy, ale nie najsłabszy, bo aż 160-konny silnik benzynowy dzięki swojej lekkości przyczynia się do uzyskiwania przez tę wersję niezłych osiągów.Asem w rękawie jest bogate wyposażenie. Na liście wyposażenia modelu 607, oprócz oczywistych pozycji takich jak ABS, 4 poduszek powietrznych, bocznych kurtyn, można odnaleźć także ESP, ASR, BAS, czujnik ciśnienia w oponach, automatyczne światła, wycieraczki i światła awaryjne (uruchamiane w czasie gwałtownego hamowania).(KB)

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: