Umowa głównego udziałowca warszawskiej FSO, ukraińskiego producenta UkrAwto, z General Motors przewiduje produkcję nowoczesnego modelu. Od drugiej połowy przyszłego roku FSO będzie produkować sedana Chevroleta Aveo. Plany na 2007 r. przewidują wyprodukowanie 4 tys. egz., a rok później już 60 tys. egz. Dalszy wzrost do ponad 150 tys. egz. rocznie będzie możliwy po wprowadzeniu do produkcji wszystkich planowanych modeli.

Początkowo powstawać będzie na Żeraniu czterodrzwiowy sedan, a od połowy 2008 r. także trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Produkcja samochodu w Europie pozwoli Chevroletowi zaspokić niezmiennie wysoki popyt i skrócić czas dostawy (obecnie z Azji) , przy jednoczesnym obniżeniu kosztów logistyki oraz ryzyka kursowego. Ta zmiana ułatwi rownież dystrybucję samochodów produkowanych w zakładach GM w Korei na rynkach azjatyckich oraz w USA, gdzie Aveo zajmuje aktualnie pierwszą pozycję w swoim segmencie. Natomiast Chevrolety produkowane w Polsce trafią na rynki europejskie.

Michael A. Grimaldi, prezes i dyrektor generalny GM Daewoo Auto & Technology, powiedział: "Montaż w Europie wesprze nieprzerwany rozwój marki Chevrolet w Europie, jak również zapewni oczekiwaną elastycznosć produkcji, potrzebną dla usprawnienia dystrybucji naszego najpopularniejszego modelu".

Wayne Brannon, dyrektor Chevrolet Europe, stwierdził: "Aby zaspokoić popyt w Europie, potrzebujemy więcej samochodów. Produkcja w miejscu sprzedaży wydaje się najbardziej sensowana." Sprzedaż Chevroleta w Europie wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat - od 190 tys. w 2004 r. do oczekiwanych ponad 300 tys. w roku 2006.

Warszawski zakład, w którym powstawać będzie Aveo, jest własnością i zarządzany przez długoletniego partnera General Motors, ukraińską firmę UkrAvto. Przedsiebiorstwo to zajmuje się obecnie produkcją i dystrybucja samochodów marki Chevrolet na Ukrainie, gdzie ma ona ponad 8-procentowy udział w rynku.

Jak powiedział Eric Stevens, wiceprezes GM Europe ds. produkcji: Historia produkowania przez General Motors doskonałych samochodów w Polsce napełnia nas pewnością niezbędną do wykonania kolejnego wąznego kroku. Nasze doświadczenia zdobywane od 1998 r. w Gliwicach sa bardzo pozytywne. Jesteśmy przekonani, ze z warszawskiego zakładu wyjada wkrótce samochody o takich samych światowych standardach jakości." W gliwickim zakałdzie powstają obecnie takie modele Opel Zafira, Astra Classic II i Agila.

Chevrolet ma długą tradycję w produkcji samochodów na terenie Polski. Pierwsze modele tej marki powstały w zakładach przy ul. Wolskiej w Warszawie już w 1928 roku,a drugi zakład na terenie Woli rozpoczął działalność w 1937 roku. Wówczas polskich pracowników szkolono w Kopenhadze. Polskie modele Chevroleta lat trzydzistych, to Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan i imperial Limousine.