To zupełnie nowy pomysł na samochód i nie jest to następca żadnego ze znanych modeli. Auto łączy cechy pojazdów wielofunkcyjnych, sportowych i terenowych, przez co nie można go przyporządkować tylko do jednego z tych segmentów. Outlander jest adresowany do młodych klientów. Z badań Mitsubishi wynika bowiem, że 40 proc. właścicieli aut terenowo-rekreacyjnych nie przekroczyło 35. roku życia. Inny niż wszystkieCo wyróżnia Outlandera spośród innych pojazdów tego typu? Jego stylistyka ma znacznie więcej agresywności i dynamiki w porównaniu z konkurencją (Honda CRV lub Toyota RAV4). Nowoczesna, wręcz futurystyczna sylwetka przypomina model Airtrek, który z powodzeniem sprzedawany jest od ponad roku na rynku japońskim. Większość podzespołów tego pojazdu posłużyła za podstawę konstrukcji Outlandera. Rozstaw osi (2625 mm) umożliwił zaprojektowanie przestronnej kabiny. Zajęcie miejsca w środku jest bezproblemowe. W samochodzie siedzi się na wygodnych fotelach. Kierowca i pasażer oraz zasiadający na tylnej kanapie nie będą mieli problemu ze znalezieniem optymalnej pozycji dzięki ilości miejsca zarówno na nogi, jak i nad głową (wysoko poprowadzona linia dachu). Wielofunkcyjność to największa zaleta auta. Załadowanie i przewiezienie przedmiotów o długości ok. 2,4 m jest możliwe po złożeniu przedniego fotela pasażera i dzielonej asymetrycznie tylnej kanapy. Odpada kłopot z zabraniem dwóch rowerów lub czterech zestawów do golfa. Po ekstremalnych wycieczkach zapakowanie wybrudzonego sprzętu nie jest problemem - wnętrze wykończono materiałami łatwymi do utrzymania w czystości. Przy położonym oparciu tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta z 402 do ok. 1050 litrów (całkowicie płaska podłoga). Haczyki umożliwiają zamocowanie ładunku, a zwijana roleta pozwala na przykrycie go. Gdy nie będzie potrzebna, można ją schować we wnęce pod wykładziną. Wysoko otwierana klapa oraz podłoga zlokalizowana na poziomie kolan zapewniają wygodny dostęp do kufra.Przemyślane wnętrzeRównież kokpit zorientowano na wygodę kierującego - rozmieszczenie czytelnych wskaźników jest ergonomiczne. Lekka stylistyka jego elementów w pełni odzwierciedla charakter auta. W zaprowadzeniu porządku przydadzą się liczne schowki.Na polskim rynku samochód będzie dostępny początkowo z dwulitrowym silnikiem o mocy 136 KM. Charakteryzuje się on wysoką kulturą pracy. We wnętrzu jest cicho, także podczas jazdy z dużymi prędkościami. Bardziej mogą przeszkadzać szumy wiatru owiewającego karoserię. Amatorzy dynamicznej jazdy będą jednak zawiedzeni tą jednostką napędową. Wyposażony w nią Outlander nadaje się raczej do spokojnej jazdy niż do ostrego ruszania spod świateł - moc jest zbyt niska w stosunku do masy auta. Na mocniejsze i bardziej dynamiczne silniki trzeba będzie jeszcze poczekać. Jesienią tego roku ma dołączyć zupełnie nowa konstrukcja - motor ze zmiennymi fazami rozrządu 2.4 MIVEC o mocy powyżej 160 koni. Silnik ten będzie można połączyć z czterostopniową, sekwencyjną przekładnią automatyczną. Natomiast w drugiej połowie 2004 roku oferowana ma być także turbodoładowana, 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 240 KM połączona ze zmodyfikowanym układem napędowym z Lancera Evo. W Polsce bez dieslaPod maską nowego Mitsubishi instalowana jest również jednostka wysokoprężna, ale tej wersji nie przewiduje się na razie do sprzedaży na polskim rynku. Koła zawieszone są niezależnie od siebie. W Outlanderze zastosowano nadwozie samonośne znane z aut osobowych zamiast tradycyjnej dla samochodów terenowych ramy nośnej. W Polsce auto będzie występowało w odmianie Comfort z napędem na przednią oś lub obie osie oraz w wersji Sport napędzanej na cztery koła. Każda wersja seryjnie wyposażona jest w cztery airbagi, system ABS, elektrycznie sterowane wszystkie szyby oraz lusterka i aluminiowe felgi. Model Sport w stosunku do podstawowej wersji wyposażony został w automatyczną klimatyzację, spryskiwacze reflektorów, lampy przeciwmgielne, tylny spoiler i podgrzewane przednie siedzenia oraz podparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy. Różnicę pomiędzy poszczególnymi odmianami widać także w stylistyce. Nadwozie w specyfikacji Sport różni się m.in. lakierowanym spoilerem tylnym. Kabina pasażerska wykończona została okładzinami z ciemnego drewna i skórą, w opcji można zamówić elektryczny szyberdach. Auto zadebiutuje w Polsce podczs targów poznańskich. Wówczas poznamy również ceny Outlandera.
Galeria zdjęć
Futurystyczna terenówka
Futurystyczna terenówka
Futurystyczna terenówka
Futurystyczna terenówka
Futurystyczna terenówka