Można stwierdzić, że rzeczywiście coraz więcej budowanych u nas stacji benzynowych to obiekty nowoczesne, spełniające większość oczekiwań klientów. Są czyste, obsługa kulturalna, a przy większości z nich działają sklepy i bary. Gdy się jednak przyjrzeć szczegółom, różnice pomiędzy poszczególnymi stacjami są ogromne. Zdarzają się punkty, gdzie personel nie chce akceptować kart kredytowych, nie ma telefonu, toalety, baru, bezpiecznego parkingu, a obsługa jest niezbyt miła. Oceny dokonaliśmy na podstawie kilkudziesięciu kryteriów. Na początek: jak wcześnie kierowca jest poinformowany o danej stacji, czy jest informacja o tym, co się na niej znajduje i czy jadąc można zorientować się w cenach paliw. Ocenialiśmy bezpieczeństwo wjazdu i wyjazdu ze stacji, np. dodatkowy pas ruchu. Przyznawaliśmy 1 punkt za możliwość tankowania gazu. Braliśmy pod uwagę możliwość umycia całego samochodu w myjni lub chociażby samych szyb. Plusem były ręczniki do wytarcia rąk po tankowaniu lub jednorazowe rękawiczki przy dystrybutorach.Kolejne kryterium to możliwość zakupu oleju i kanał umożliwiający klientom stacji jego wymianę oraz dokonanie drobnych napraw samochodu. Sprawdzaliśmy też, czy na stacji jest sklep, a jeżeli tak, to co oferuje. Kolejne punkty stacje otrzymywały za bar, prysznic, ubikację i parking. Przyznawaliśmy je także, gdy na stacji był telefon i możliwość zapłaty kartą kredytową. W trzech kategoriach można było uzyskać od 1 do 3 punktów. Stacje, których pracownicy pomagali zatankować paliwo, byli ubrani w czyste, firmowe uniformy, otrzymywały więcej punktów. Przepełnione kosze na śmieci czy też plamy po paliwie miały wpływ na ocenę estetyki.Maksymalnie można było uzyskać 32 punkty. Wyróżniliśmy 6, naszym zdaniem najlepszych na tej trasie, stacji benzynowych. Za tydzień trasa Świecko - Terespol.
Gdańsk-Zakopane
Przejechaliśmy ponad tysiąc kilometrów. Odwiedziliśmy blisko 100 stacji benzynowych położonych przy bardzo uczęszczanej w lecie trasie numer 7 między Gdańskiem a Krakowem i numer 95 z Krakowa do Zakopanego.