Ważący 1600 kg Vantage wyposażony został w 608-konny, 12-cylindrowy silnik widlasty, który rozpędza auto do "setki" w 4 s. Jeśli zainteresowanie samochodem będzie wystarczająco duże, należy spodziewać się krótkiej, limitowanej serii specjalnej. BentleyFirma-córka volkswagenowskiego koncernu na marzec zapowiada luksusowe coupé Brooklands. Bazujący na Arnage'u pojazd będzie wyposażony w silnik 6,75 l biturbo o mocy 537 KM i maksymalnym momencie 1050 Nm. Z taśm fabryki ma zjechać tylko 550 egzemplarzy.AudiW 2008 roku Ingolstadt zaleje nas taką liczbą nowych aut, jakiej jeszcze w tej firmie nie widzieliśmy. Na pierwszy ogień pójdzie A3 cabrio, które od maja będzie w sprzedaży. Płócienny dach i silniki do 200 KM to atuty pojazdu.Odrobinę mniej spektakularną premierą będzie nowe A4 Avant (również maj). Bagażnik samochodu ma pomieścić minimalnie 460 l.Miłośnicy mocnych wrażeń ucieszą się z RS6 Avant (maj), które będzie miało 580 koni osiągane z silnika 5.2 (10 cylindrów, 2 turbiny). Bez ogranicznika prędkości pojazd mógłby rozpędzić się do ponad 300 km/h. Wersja sedan - pod koniec roku (podobnie jak lifting całej serii A6). We wrześniu zadebiutuje mniejszy "brat" Q7 - SUV Q5, a pod koniec roku Audi jeszczeraz "doda gazu" i pokaże nowe S4. Lifting mniejszego A3 już latem. BMWMijający rok BMW z pewnością może zaliczyć do udanych. Strategię Efficient Dynamic wdrożono we właściwym czasie i nowe, atrakcyjne modele pchnęły firmę mocno do przodu. Rok 2008 nie będzie z pewnością gorszy. "Lokomotywą napędu" będzie X6 - połączenie SUV-a (lub jak woli BMW SAV-a) z coupé. Auto będzie standardowo wyposażone w napęd 4x4 oraz nowy, firmowy system Dynamic Performance Control, umożliwiający rozdział mocy także między poszczególne koła tylnej osi. Sprzedaż ruszy w maju. W podobnym terminie powinno pojawić się M3 Cabrio. Paleta "emki" będzie kompletna, gdy dołączy do niej także limuzyna (około czerwca), która podobnie jak coupé będzie wyposażona w 420-konny silnik V8. We wrześniu czeka nas także debiut serii 3 po liftingu. Już na kwiecień zaplanowano premierę serii 1 cabrio. Wbrew obowiązującym trendom auto będzie miało klasyczny, płócienny dach i... bardzo ładnie wyglądający tył. Pod koniec roku (listopad) zostanie pokazana nowa seria 7. Flagowy samochód koncernu będzie jeszcze bardziej elegancki i mniej kontrowersyjny niż obecna generacja. Po wprowadzeniu całej palety jednostek 6-, 8-, i 12-cylindrowych koncern z Monachium zapowiada także wersję hybrydową. BrillianceChińczycy nie zrażają się niepowodzeniem BS6 (pamiętny crashtest) i na ten rok zapowiadają BS4 (klasa średnia) oraz kompakt BS2. BS4 ma mieć 4,65 m długości i 3 silniki benzynowe do wyboru: 108, 136 i 170 KM (diesel w planach). BS2 ma zadebiutować pod koniec roku.ChevroletDwa dodatkowe warianty nadwoziowe mają uzupełnić ofertę Chevroleta Aveo. Już w kwietniu w salonach powinien pojawić się samochód w wersji 5d, a odmiana 3-drzwiowa w sierpniu. Nowością będzie silnik 1.2 o mocy 84 KM. Jesienią do sprzedaży wejdzie zupełnie nowe Lacetti (debiut podczas salonu w Paryżu). CitroënGłówną nowością Citroëna będzie druga generacja C5. Samochód trafi do sprzedaży na przełomie kwietnia i maja i będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan i kombi. Hydroaktywne zawieszenie to standard w autach z mocniejszymi silnikami, w pozostałych ma wymagać dopłaty. Oprócz C5 w salonach firmy pojawią się jeszcze 2 pojazdy wielofunkcyjne: Nemo i nowe Berlingo (odpowiednio kwiecień i czerwiec). DaciaNa razie Sandero jest dostępne w Ameryce Południowej (pod marką Renault), ale w czerwcu samochód ma pojawić się także u nas. Pięciodrzwiowy hatchback mierzy 4,02 m i technicznie bazuje na Dacii Logan. Niestety, nadal nieznane są ceny auta.HondaW przypadku japońskiej firmy nie znamy jeszcze dokładnych dat, ale mniej więcej w połowie roku fani Hondy mogą zacząć się cieszyć - na rynek wejdzie wówczas kolejna generacja Accorda. Samochód będzie dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi). Doskonały, wielokrotnie nagradzany silnik wysokoprężny 2.2 CDTi przejdzie kurację "oczyszczającą" i będzie spełniał wymagania normy Euro 5. W drugiej połowie roku Honda zaprezentuje nowego Jazza (samochód występuje w Japonii jako Fit). Autko po raz pierwszy dostępne będzie też z dieslem.ChevroletDwa dodatkowe warianty nadwoziowe mają uzupełnić ofertę Chevroleta Aveo. Już w kwietniu w salonach powinien pojawić się samochód w wersji 5d, a odmiana 3-drzwiowa w sierpniu. Nowością będzie silnik 1.2 o mocy 84 KM. Jesienią do sprzedaży wejdzie zupełnie nowe Lacetti (debiut podczas salonu w Paryżu). DodgeAmerykanieszykują dwie nowości. Pierwsza z nich,Journey, to samochód będący połączeniem SUV-a i vana (premiera rynkowa w sierpniu). Druga - Caliber SRT-4 - ma turbodoładowany silnik o mocy 290 KM (listopad). FordPodczas salonu w Genewie (marzec) oficjalnie zaprezentowana zostanie nowa Fiesta., a w połowie roku w salonach pojawi się mały SUV - Kuga. Auto będzie początkowo oferowane z wysokoprężnym silnikiem 136 KM. HummerWięcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa, na nowo wystylizowane wnętrze - oto Hummer H2 po liftingu. Samochód zadebiutuje już w lutym. Silnik 6.2 V8 ma zmienne fazy rozrządu i rozwija 393 KM. Osiągi? Jeszcze nieznane.HyundaiJuż w marcu Koreańczycy pokażą następcę Atosa - i10. Mierzący 3,57 m długości "maluch" pomieści 5 osób na pokładzie i zabierze przynajmniej 225 l bagażu. Podstawowym silnikiem będzie jednostka 1.1 o mocy 66 KM. Dla miłośników oszczędzania przewidziano też diesla 1.1/75 KM, który ma spalać średnio 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Większe rodziny ucieszy z pewnością i30 w wersji kombi (od marca). Przedstawiciel klasy średniej (Sonata) po face liftingu będzie się nazywać i40 (kwiecień). Największa nowość zaplanowana jest na grudzień - ix55 ma być pozycjonowany wyżej od Santa Fe. Pod maską m.in. 3-litrowy diesel o mocy 240 KM.LanciaW tym roku włoska marka ożywi legendę - Lancia Delta HPE będzie bazowała na Fiacie Bravo. Oficjalna premiera samochodu jest planowana na czerwiec. Pod maską silniki od 120 do 200 KM. W lutym zobaczymy jeszcze Thesisa po liftingu. LexusNa początku roku rozpocznie się sprzedaż nowego GS 460. 347-konny, supernowoczesny silnik V8 (pochodzący z LS) przekonuje do siebie wysoką kulturą pracy. Do przeniesienia napędu posłuży 8-stopniowy "automat". Lexusa IS-F zobaczymy w salonach sprzedaży w marcu. Konkurent dla BMW M3 ma silnik V8 o mocy 423 KM. W październiku SUV RX.MercedesHarmonogram nowości Mercedesa jest bardzo obszerny. Oto szczegóły: C 63 AMG o mocy 457 KM (luty), zmienione SLK, SL i CLS (kwiecień),następca C Sportcoupé CLC (maj), CL 500 z napędem na obie osie, klasy A i B po liftingu (czerwiec). Po krótkiej wakacyjnej przerwie we wrześniu zadebiutuje ML po liftingu, a w październiku GLK - konkurent dla BMW X3, opierający się na technice klasy C.InfinitiTen rok to debiut dla japońskiej marki na rynku europejskim. W październiku do sprzedaży trafią 3 modele: 2 SUV-y (EX 35 i FX 35)oraz sportowa limuzyna G 35 o mocy ponad 300 KM, osiąganych z widlastego, 6-cylindrowego silnika. MininWe wrześniu Mini zaprezentuje John Cooper Works z silnikiem o mocy 210 KM uzyskiwanej z pojemności 1,6 l i turbosprężarki. Auto będzie "ubrane" w obowiązkowy zestaw spoilerów oraz 19-calowe aluminiowe felgi. OpelJeszcze w styczniu w salonach Opla zobaczymy Zafirę po liftingu, a w kwietniu nową Agilę (silniki od 65 do 75 KM). Znacznie ważniejszy dla Opla będzie lipiec:w Londynie zostanie pokazana następczyni Vectry - Insignia. Samochód będzie opierał się stylistycznie na koncepcyjnym GTC.NissanMiniony rok w Nissanie to przede wszystkim "światowe auto" Tiida (w dwóch wersjach nadwoziowych). W tym roku Japończycy pod francuskim przywództwem stawiają na znacznie bardziej niszowe modele: SUV Murano po liftingu trafi do sprzedaży we wrześniu, a 7-osobowa wersja mniejszego Qashqaia w październiku. SaabNareszcie! Saab będzie występował także z napędem 4x4. 9-3 Aero XWD ma na pokładzie sprzęgło Haldex (występuje tylko w wersji 280 KM). 9-3 Turbo X to ukłon w stronę legendarnych serii 99/900. SkodaW salonach dilerskich można już zamawiać Fabię Combi, a w kwietniu czeka nas premiera Fabii w ekologicznej wersji Greenline (patrz BlueMotion w VW). Jesienią Octavia przejdzie face lifting, a największa ze Skód, nowy Superb, zostanie oficjalnie pokazana w marcu w Genewie (sprzedaż w Polsce ruszy najprawdopodobniej w połowie roku). RenaultRenault szykuje olbrzymią ofensywę, której początek planowany jest jeszcze na styczeń. Już za kilka dni w salonach sprzedaży będzie można zobaczyć Clio Grandtour (kombi) oraz powiększonego mikrovana - Grand Modusa. Kilka tygodni później debiut rynkowy będą miały nowe Kangoo i Laguna Grandtour. Amatorów mocniejszych wrażeń ucieszy z pewnością wersja GT tego ostatniego samochodu (z silnikiem V6), a we wrześniu zobaczymy Lagunę w wersji coupé z nowatorskim rozwiązaniem kierowania obiema osiami. Prawdziwą nowością w salonach francuskiej firmy będzie SUV Koleos (czerwiec), którego produkcja odbywa się w koreańskich zakładach Samsunga. W tym samym terminie zobaczymy transportową wersję Kangoo - Rapide. Na koniec roku Francuzi przygotowują prawdziwą "bombę" - kolejne wcielenie Mégane (w wersji hatchback i coupé).SubaruDla Japończyków rok 2008 będzie stał przede wszystkim pod znakiem Imprezy WRX STi (300 KM, turbo, w salonach od lutego) oraz nowego Forestera (od kwietnia). Oprócz tego Subaru zaprezentuje nowatorskie rozwiązanie - wysokoprężny silnik typu bokser. Jednostka rozwija moc 150 KM i najszybciej będzie można ją wypróbować w Outbacku i Legacy, a pod koniec roku także w Foresterze i... Imprezie! Miłośnicy SUV-ów ucieszą się z pewnością z odmłodzonej Tribeki - auto będzie miało zmodyfikowany przód ze zmienionym wlotem powietrza do silnika, a sama jednostka napędowa otrzyma 13 dodatkowych koni mechanicznych.VolvoSegment SUV-ów rośnie, więc wprowadzenie do sprzedaży XC60 wydaje się rozsądnym posunięciem. Auto jest technicznie spokrewnione z Land Roverem i Fordem Kugą. Pod maską znajdziemy m.in. 5-cylindrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 220 KM. Premiera jesienią.ToyotaNowość na górze, nowość na dole - to recepta na sukces według Toyoty. Wiosną w salonach zobaczymy Land Cruisera V8, a najprawdopodobniej pod koniec roku IQ - mały samochodzik uplasowany między Smartem a Aygo. Do napędu posłuży litrowy, 3-cylindrowy silnik. Pod koniec roku możemy spodziewać się następcy Avensisa i nowego kompaktowego SUV-a.VWPrzed Volkswagenem gorący okres. Na początek zaprezentuje dalsze rozszerzenie gamy ekologicznych i oszczędnych aut BlueMotion (w styczniu zadebiutuje Golf Variant, później Golf Plus, Jetta i Touran). W lutym rynkowy debiut będzie miał Caddy Maxi (4,87 m długości) oraz Golf Variant 4Motion. W czerwcu czeka nas eksperyment - Volkswagen rozszerzy paletę Passata o 4-drzwiową odmianę coupé. Czy będzie to sukces na miarę Mercedesa CLS? Pod koniec wakacji (na przełomie sierpnia i września) zadebiutuje następca legendarnego Scirocco. Największe i najważniejsze wydarzenie dla VW to prezentacja Golfa VI, który z technicznego punktu widzenia będzie zmodyfikowaną "piątką". Nowy trend: mniejsze pojemności silników (podstawowa jednostka to 1.2 TFSI/105 KM).SuzukiPodczas salonu Auto Expo w Indiach (styczeń) Suzuki zaprezentuje swój najmniejszy pojazd - A-Star. Dlaczego akurat tam? Bo tylko w Indiach ma odbywać się jego produkcja. Europejska premiera autka planowana jest dopiero na jesień. Do napędu posłuży benzynowy silnik 1.0. W styczniu także zobaczymy SX4 sedana. Premiera rynkowa Splasha ("brat-bliźniak" Agili) nastąpi w maju.
Galeria zdjęć
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?
Gdzie te problemy?