Ważący 1600 kg Vantage wyposażony został w 608-konny, 12-cylindrowy silnik widlasty, który rozpędza auto do "setki" w 4 s. Jeśli zainteresowanie samochodem będzie wystarczająco duże, należy spodziewać się krótkiej, limitowanej serii specjalnej. BentleyFirma-córka volkswagenowskiego koncernu na marzec zapowiada luksusowe coupé Brooklands. Bazujący na Arnage'u pojazd będzie wyposażony w silnik 6,75 l biturbo o mocy 537 KM i maksymalnym momencie 1050 Nm. Z taśm fabryki ma zjechać tylko 550 egzemplarzy.AudiW 2008 roku Ingolstadt zaleje nas taką liczbą nowych aut, jakiej jeszcze w tej firmie nie widzieliśmy. Na pierwszy ogień pójdzie A3 cabrio, które od maja będzie w sprzedaży. Płócienny dach i silniki do 200 KM to atuty pojazdu.Odrobinę mniej spektakularną premierą będzie nowe A4 Avant (również maj). Bagażnik samochodu ma pomieścić minimalnie 460 l.Miłośnicy mocnych wrażeń ucieszą się z RS6 Avant (maj), które będzie miało 580 koni osiągane z silnika 5.2 (10 cylindrów, 2 turbiny). Bez ogranicznika prędkości pojazd mógłby rozpędzić się do ponad 300 km/h. Wersja sedan - pod koniec roku (podobnie jak lifting całej serii A6). We wrześniu zadebiutuje mniejszy "brat" Q7 - SUV Q5, a pod koniec roku Audi jeszczeraz "doda gazu" i pokaże nowe S4. Lifting mniejszego A3 już latem. BMWMijający rok BMW z pewnością może zaliczyć do udanych. Strategię Efficient Dynamic wdrożono we właściwym czasie i nowe, atrakcyjne modele pchnęły firmę mocno do przodu. Rok 2008 nie będzie z pewnością gorszy. "Lokomotywą napędu" będzie X6 - połączenie SUV-a (lub jak woli BMW SAV-a) z coupé. Auto będzie standardowo wyposażone w napęd 4x4 oraz nowy, firmowy system Dynamic Performance Control, umożliwiający rozdział mocy także między poszczególne koła tylnej osi. Sprzedaż ruszy w maju. W podobnym terminie powinno pojawić się M3 Cabrio. Paleta "emki" będzie kompletna, gdy dołączy do niej także limuzyna (około czerwca), która podobnie jak coupé będzie wyposażona w 420-konny silnik V8. We wrześniu czeka nas także debiut serii 3 po liftingu. Już na kwiecień zaplanowano premierę serii 1 cabrio. Wbrew obowiązującym trendom auto będzie miało klasyczny, płócienny dach i... bardzo ładnie wyglądający tył. Pod koniec roku (listopad) zostanie pokazana nowa seria 7. Flagowy samochód koncernu będzie jeszcze bardziej elegancki i mniej kontrowersyjny niż obecna generacja. Po wprowadzeniu całej palety jednostek 6-, 8-, i 12-cylindrowych koncern z Monachium zapowiada także wersję hybrydową. BrillianceChińczycy nie zrażają się niepowodzeniem BS6 (pamiętny crashtest) i na ten rok zapowiadają BS4 (klasa średnia) oraz kompakt BS2. BS4 ma mieć 4,65 m długości i 3 silniki benzynowe do wyboru: 108, 136 i 170 KM (diesel w planach). BS2 ma zadebiutować pod koniec roku.ChevroletDwa dodatkowe warianty nadwoziowe mają uzupełnić ofertę Chevroleta Aveo. Już w kwietniu w salonach powinien pojawić się samochód w wersji 5d, a odmiana 3-drzwiowa w sierpniu. Nowością będzie silnik 1.2 o mocy 84 KM. Jesienią do sprzedaży wejdzie zupełnie nowe Lacetti (debiut podczas salonu w Paryżu). CitroënGłówną nowością Citroëna będzie druga generacja C5. Samochód trafi do sprzedaży na przełomie kwietnia i maja i będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan i kombi. Hydroaktywne zawieszenie to standard w autach z mocniejszymi silnikami, w pozostałych ma wymagać dopłaty. Oprócz C5 w salonach firmy pojawią się jeszcze 2 pojazdy wielofunkcyjne: Nemo i nowe Berlingo (odpowiednio kwiecień i czerwiec). DaciaNa razie Sandero jest dostępne w Ameryce Południowej (pod marką Renault), ale w czerwcu samochód ma pojawić się także u nas. Pięciodrzwiowy hatchback mierzy 4,02 m i technicznie bazuje na Dacii Logan. Niestety, nadal nieznane są ceny auta.HondaW przypadku japońskiej firmy nie znamy jeszcze dokładnych dat, ale mniej więcej w połowie roku fani Hondy mogą zacząć się cieszyć - na rynek wejdzie wówczas kolejna generacja Accorda. Samochód będzie dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi). Doskonały, wielokrotnie nagradzany silnik wysokoprężny 2.2 CDTi przejdzie kurację "oczyszczającą" i będzie spełniał wymagania normy Euro 5. W drugiej połowie roku Honda zaprezentuje nowego Jazza (samochód występuje w Japonii jako Fit). Autko po raz pierwszy dostępne będzie też z dieslem.ChevroletDwa dodatkowe warianty nadwoziowe mają uzupełnić ofertę Chevroleta Aveo. Już w kwietniu w salonach powinien pojawić się samochód w wersji 5d, a odmiana 3-drzwiowa w sierpniu. Nowością będzie silnik 1.2 o mocy 84 KM. Jesienią do sprzedaży wejdzie zupełnie nowe Lacetti (debiut podczas salonu w Paryżu). DodgeAmerykanieszykują dwie nowości. Pierwsza z nich,Journey, to samochód będący połączeniem SUV-a i vana (premiera rynkowa w sierpniu). Druga - Caliber SRT-4 - ma turbodoładowany silnik o mocy 290 KM (listopad). FordPodczas salonu w Genewie (marzec) oficjalnie zaprezentowana zostanie nowa Fiesta., a w połowie roku w salonach pojawi się mały SUV - Kuga. Auto będzie początkowo oferowane z wysokoprężnym silnikiem 136 KM. HummerWięcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa, na nowo wystylizowane wnętrze - oto Hummer H2 po liftingu. Samochód zadebiutuje już w lutym. Silnik 6.2 V8 ma zmienne fazy rozrządu i rozwija 393 KM. Osiągi? Jeszcze nieznane.HyundaiJuż w marcu Koreańczycy pokażą następcę Atosa - i10. Mierzący 3,57 m długości "maluch" pomieści 5 osób na pokładzie i zabierze przynajmniej 225 l bagażu. Podstawowym silnikiem będzie jednostka 1.1 o mocy 66 KM. Dla miłośników oszczędzania przewidziano też diesla 1.1/75 KM, który ma spalać średnio 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Większe rodziny ucieszy z pewnością i30 w wersji kombi (od marca). Przedstawiciel klasy średniej (Sonata) po face liftingu będzie się nazywać i40 (kwiecień). Największa nowość zaplanowana jest na grudzień - ix55 ma być pozycjonowany wyżej od Santa Fe. Pod maską m.in. 3-litrowy diesel o mocy 240 KM.LanciaW tym roku włoska marka ożywi legendę - Lancia Delta HPE będzie bazowała na Fiacie Bravo. Oficjalna premiera samochodu jest planowana na czerwiec. Pod maską silniki od 120 do 200 KM. W lutym zobaczymy jeszcze Thesisa po liftingu. LexusNa początku roku rozpocznie się sprzedaż nowego GS 460. 347-konny, supernowoczesny silnik V8 (pochodzący z LS) przekonuje do siebie wysoką kulturą pracy. Do przeniesienia napędu posłuży 8-stopniowy "automat". Lexusa IS-F zobaczymy w salonach sprzedaży w marcu. Konkurent dla BMW M3 ma silnik V8 o mocy 423 KM. W październiku SUV RX.MercedesHarmonogram nowości Mercedesa jest bardzo obszerny. Oto szczegóły: C 63 AMG o mocy 457 KM (luty), zmienione SLK, SL i CLS (kwiecień),następca C Sportcoupé CLC (maj), CL 500 z napędem na obie osie, klasy A i B po liftingu (czerwiec). Po krótkiej wakacyjnej przerwie we wrześniu zadebiutuje ML po liftingu, a w październiku GLK - konkurent dla BMW X3, opierający się na technice klasy C.InfinitiTen rok to debiut dla japońskiej marki na rynku europejskim. W październiku do sprzedaży trafią 3 modele: 2 SUV-y (EX 35 i FX 35)oraz sportowa limuzyna G 35 o mocy ponad 300 KM, osiąganych z widlastego, 6-cylindrowego silnika. MininWe wrześniu Mini zaprezentuje John Cooper Works z silnikiem o mocy 210 KM uzyskiwanej z pojemności 1,6 l i turbosprężarki. Auto będzie "ubrane" w obowiązkowy zestaw spoilerów oraz 19-calowe aluminiowe felgi. OpelJeszcze w styczniu w salonach Opla zobaczymy Zafirę po liftingu, a w kwietniu nową Agilę (silniki od 65 do 75 KM). Znacznie ważniejszy dla Opla będzie lipiec:w Londynie zostanie pokazana następczyni Vectry - Insignia. Samochód będzie opierał się stylistycznie na koncepcyjnym GTC.NissanMiniony rok w Nissanie to przede wszystkim "światowe auto" Tiida (w dwóch wersjach nadwoziowych). W tym roku Japończycy pod francuskim przywództwem stawiają na znacznie bardziej niszowe modele: SUV Murano po liftingu trafi do sprzedaży we wrześniu, a 7-osobowa wersja mniejszego Qashqaia w październiku. SaabNareszcie! Saab będzie występował także z napędem 4x4. 9-3 Aero XWD ma na pokładzie sprzęgło Haldex (występuje tylko w wersji 280 KM). 9-3 Turbo X to ukłon w stronę legendarnych serii 99/900. SkodaW salonach dilerskich można już zamawiać Fabię Combi, a w kwietniu czeka nas premiera Fabii w ekologicznej wersji Greenline (patrz BlueMotion w VW). Jesienią Octavia przejdzie face lifting, a największa ze Skód, nowy Superb, zostanie oficjalnie pokazana w marcu w Genewie (sprzedaż w Polsce ruszy najprawdopodobniej w połowie roku). RenaultRenault szykuje olbrzymią ofensywę, której początek planowany jest jeszcze na styczeń. Już za kilka dni w salonach sprzedaży będzie można zobaczyć Clio Grandtour (kombi) oraz powiększonego mikrovana - Grand Modusa. Kilka tygodni później debiut rynkowy będą miały nowe Kangoo i Laguna Grandtour. Amatorów mocniejszych wrażeń ucieszy z pewnością wersja GT tego ostatniego samochodu (z silnikiem V6), a we wrześniu zobaczymy Lagunę w wersji coupé z nowatorskim rozwiązaniem kierowania obiema osiami. Prawdziwą nowością w salonach francuskiej firmy będzie SUV Koleos (czerwiec), którego produkcja odbywa się w koreańskich zakładach Samsunga. W tym samym terminie zobaczymy transportową wersję Kangoo - Rapide. Na koniec roku Francuzi przygotowują prawdziwą "bombę" - kolejne wcielenie Mégane (w wersji hatchback i coupé).SubaruDla Japończyków rok 2008 będzie stał przede wszystkim pod znakiem Imprezy WRX STi (300 KM, turbo, w salonach od lutego) oraz nowego Forestera (od kwietnia). Oprócz tego Subaru zaprezentuje nowatorskie rozwiązanie - wysokoprężny silnik typu bokser. Jednostka rozwija moc 150 KM i najszybciej będzie można ją wypróbować w Outbacku i Legacy, a pod koniec roku także w Foresterze i... Imprezie! Miłośnicy SUV-ów ucieszą się z pewnością z odmłodzonej Tribeki - auto będzie miało zmodyfikowany przód ze zmienionym wlotem powietrza do silnika, a sama jednostka napędowa otrzyma 13 dodatkowych koni mechanicznych.VolvoSegment SUV-ów rośnie, więc wprowadzenie do sprzedaży XC60 wydaje się rozsądnym posunięciem. Auto jest technicznie spokrewnione z Land Roverem i Fordem Kugą. Pod maską znajdziemy m.in. 5-cylindrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 220 KM. Premiera jesienią.ToyotaNowość na górze, nowość na dole - to recepta na sukces według Toyoty. Wiosną w salonach zobaczymy Land Cruisera V8, a najprawdopodobniej pod koniec roku IQ - mały samochodzik uplasowany między Smartem a Aygo. Do napędu posłuży litrowy, 3-cylindrowy silnik. Pod koniec roku możemy spodziewać się następcy Avensisa i nowego kompaktowego SUV-a.VWPrzed Volkswagenem gorący okres. Na początek zaprezentuje dalsze rozszerzenie gamy ekologicznych i oszczędnych aut BlueMotion (w styczniu zadebiutuje Golf Variant, później Golf Plus, Jetta i Touran). W lutym rynkowy debiut będzie miał Caddy Maxi (4,87 m długości) oraz Golf Variant 4Motion. W czerwcu czeka nas eksperyment - Volkswagen rozszerzy paletę Passata o 4-drzwiową odmianę coupé. Czy będzie to sukces na miarę Mercedesa CLS? Pod koniec wakacji (na przełomie sierpnia i września) zadebiutuje następca legendarnego Scirocco. Największe i najważniejsze wydarzenie dla VW to prezentacja Golfa VI, który z technicznego punktu widzenia będzie zmodyfikowaną "piątką". Nowy trend: mniejsze pojemności silników (podstawowa jednostka to 1.2 TFSI/105 KM).SuzukiPodczas salonu Auto Expo w Indiach (styczeń) Suzuki zaprezentuje swój najmniejszy pojazd - A-Star. Dlaczego akurat tam? Bo tylko w Indiach ma odbywać się jego produkcja. Europejska premiera autka planowana jest dopiero na jesień. Do napędu posłuży benzynowy silnik 1.0. W styczniu także zobaczymy SX4 sedana. Premiera rynkowa Splasha ("brat-bliźniak" Agili) nastąpi w maju.
Gdzie te problemy?
Aston MartinBrytyjczycy dbają, by o nich nie zapomniano. Oprócz naprawdę "ostrych" odmian specjalnych V8 Vantage N400, DBS i DB9 Le Mans Edition w marcu zobaczymy także spektakularny concept car - V12 Vantage RS.