W tym celu mają powstać nowe fabryki, które pozwolą na podwojenie obecnej produkcji. W 2009 roku marka Volvo sprzedała 334 tys. samochodów, ale odnotowała stratę 653 mln dolarów.
Obecnie w Chinach produkowane są dwa modele – S40 i S80L. w 2009 roku sprzedano w tym kraju 22 tys. samochodów. Plany przewidują zwiększenie wyników do 100-200 tys. egzemplarzy.
Aktualny właściciel Volvo robi wszystko, by już w najbliższych latach czerpać zyski.
Model | Goeteborg | Uddevalla | Gent | Chongqing | Tajlandia | Malaezja | Razem |
S40 | — | — | 27.479 | 6.226 | — | 242 | 33.947 |
S60 | — | — | 6.287 | — | — | — | 6.287 |
S80 | 17.006 | — | — | — | 117 | 26 | 17.149 |
S80L | — | — | — | 8.919 | — | — | 8.919 |
V50 | — | — | 52.130 | — | — | 78 | 52.208 |
V70 | 43.074 | — | — | — | — | — | 43.074 |
XC60 | — | — | 66.757 | — | — | — | 66.757 |
XC70 | 14.694 | — | — | — | — | — | 14.694 |
XC90 | 27.988 | — | — | — | — | 50 | 28.038 |
C30 | — | — | 31.216 | — | — | — | 31.216 |
C70 | — | 9.124 | — | — | — | — | 9.124 |
razem | 102.762 | 9.124 | 183.869 | 15.145 | 117 | 396 | 311.413 |