Obecnie motor ma 250 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Oprócz wersji GTA zaprezentowano także od dawna zapowiadaną zliftowaną, "cywilną" wersję 156. BMWWydarzeniem u bawarskiego producenta jest luksusowa limuzyna serii 7 w wersji przedłużonej. Między przednimi a tylnymi siedzeniami auto zyskało dodatkowych 14 cm. Drugim autem, które przy okazji salonu oficjalnie zaprezentowano, jest off-roadowe BMW X5 w najmocniejszej wersji z 347-konnym silnikiem benzynowym (4,6 litra V8). DaewooSytuacja przejętego przez GM Daewoo (mowa o koreańskich fabrykach) ma się na tyle dobrze, że w Genewie firma prezentuje Magnusa - limuzynę uplasowaną ponad znaną z naszych dróg Leganzą. Do napędu posłużą silniki od 116 do 148 KM. FiatPrezentację nowości na ten rok Fiat ma w zasadzie za sobą. Stoisko zdominowało kompaktowe Stilo. Ciekawostką jest nowa wersja vana Ulysse oraz podwyższane Dobl? umożliwiające łatwy przewóz osób na wózkach inwalidzkich. FordOdpowiedzią na Yarisa Verso u Forda jest van opracowany na płycie podłogowej Fiesty - Fusion. Do napędu posłużą 3 silniki: benzynowe 1.4 16V (80 KM), 1.6 16V (100) oraz opracowany wspólnie z grupą PSA turbodiesel 1.4 (68 KM). Oprócz Fusion zostaną zaprezentowane modele Focusa i Mondeo w wersjach sportowych. HondaNajwiększe nowości koncernu zostały zaprezentowane w Tokio. Na salon genewski Honda zostawiła sobie jednak jedną niespodziankę - światową prezentację sportowego bolidu NSX o zmienionej stylistyce. Oprócz niego także CR-V po liftingu.HyundaiPokazywany już na frankfurckim salonie jako model studyjny TB (Think Basic) prezentowany jest teraz oficjalnie jako auto seryjne. Samochód napędzają silniki benzynowye od 60 do 103 KM oraz diesle. Oprócz konkurenta dla Polo czy Fiesty pokazano również limuzynę XG 30. JaguarW Jaguarze gwiazdą stoiska jest z pewnością odświeżony S-Type. Samochód ma nową deskę rozdzielczą, nieznacznie odmieniony wygląd zewnętrzny, zmodyfikowane zawieszenie. Najmocniejsza, usportowiona wersja S-Type R posiada jednostkę napędową 4,2 litra (z kompresorem) rozwijającą moc 395 KM (prędkość maksymalna 250 km/h, 0-100 km/h - 5,6 s). Land RoverW koncernie będącym obecnie we władaniu Forda debiutuje nowy Range Rover. Auto z wieloletnimi tradycjami ma w najnowszej wersji samonośne nadwozie i pneumatyczne zawieszenie. Do napędu posłużą dwa silniki: 4,4 litra (286 KM) oraz 177-konny turbodiesel. LexusJesień zaowocuje debiutem IS 200 w wersji Sportcross. Na "Genewę" przewidziano europejską premierę "terenówki" GX 470. Samochód był już prezentowany podczas salonu w Detroit. Auto ma permanentny napęd na 4 koła, a silnik rozwija moc 235 KM. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwają liczne systemy elektroniczne jak ABS, ASR, ESP czy hamulec ułatwiający zjazdy ze wzniesień. MercedesŚwiatową premierę nowa klasa E miała na salonie w Brukseli, w Genewie ma drugą odsłonę dla szerszej publiczności. Największą niespodzianką jest nowy CLK, również w tuningowanej wersji AMG. Najsłabszy silnik napędzający to auto ma moc 163 KM, najmocniejszy 367 KM (55 AMG) - pozwoli to na rozpędzenie samochodu do "setki" w 5,2 sekundy. W ofercie znajdzie się także jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny CGI.Wielbiciele małych samochodów spod znaku gwiazdy mogą poznać najmocniejszą wersję klasy A - model 210 Evolution z 2,1-litrowym benzynowym silnikiem (140 KM).MaybachJedna z większych niespodzianek tegorocznego salonu genewskiego. Prezentacja niemieckiej marki, która wyrosła z Mercedesa i odwołuje się do historii, owiana jest tajemniczością i była zapowiadana już od kilku lat. Ambicją producenta jest stoworzenie najbardziej luksusowego samochodu, jaki kiedy-kolwiek powstał. OpelPo raz pierwszy przy okazji szwajcarskiej wystawy oficjalnie jest prezentowana nowa Vectra. Samochód będzie produkowany w 3 wersjach nadwoziowych. Oprócz niej producent prezentuje także Concept M - samochód, który ma dać przedsmak mikrovana zbudowanego na podwoziu małej Corsy.PeugeotNajwiększe wydarzenie na stoisku Peugeota to prezentacja 307 SW (Station Wagon). Kombi jest o 22 cm dłuższe od hatchbacka i maksymalnie może zabrać na pokład 7 osób (każda ma do dyspozycji osobny fotel). Oprócz niego Francuzi wystawiają kolejną odmianę eurovana - u Peugeota nazywał się będzie 807. SeatNowa Ibiza to gwiazda na stoisku Seata. Samochód zaprojektował Walter de Silva, który na koncie ma także taki bestseller jak Alfę Romeo 147. Silniki: od 64 do 130 KM (najmocniejszy silnik to diesel). Drugim autem, które spowoduje z pewnością szybsze bicie serce wśród wielbicieli sportowych samochodów, jest Leon Cupra R (210 KM, napęd na koła przednie, 0-100 km/h - 7,2 s.). SuzukiU Japończyków debiutuje Liana w wersji sedan - samochód o wyższym niż klasyczny kompakt nadwoziu zyskał teraz dodatkowo "plecak". Do napędu posłużą znane już z programu Suzuki benzynowe silniki 1.3 i 1.6 (odpowiednio 90 i 103 KM). Samochód w tej wersji nadwoziowej nie będzie miał napędu na 4 koła. VolkswagenGenewa to pierwsza salonowa prezentacja Phaetona. Konkurent Mercedesa klasy S jest napędzany silnikami benzynowymi (od 241 do 420 KM). Później ofertę zasili także jednostka wysokoprężna o mocy 315 KM. Samochód ma pneumatyczne zawieszenie sterowane elektronicznie i pełne wyposażenie podwyższające komfort. VolvoPo życzliwym przyjęciu V70 XC Volvo zdecydowało się na krok dalej i wypuszczenie na rynek pierwszego w swojej historii SUV-a (Sport Utility Vehicle) będącego bezpośrednim konkurentem BMW X5 i Mercedesa klasy M. Silniki benzynowe i wysokoprężne: od 163 do 272 KM. Napęd na obie osie jest rozdzielany za pomocą sprzęgła Haldex.
Genewa 2002
Alfa RomeoPodstawową atrakcją jest z pewnością pokaz modelu 156 GTA w wersji sedan i Sportwagon (kombi). Silnik samochodu powstał na podstawie topowej jednostki z limuzyny 166.