Salon dla zwiedzających będzie otwarty od 5 do 15 marca w godzinach 10.00-20.00 od poniedziałku do piątku i od 9.00 do 19.00 w weekendy. Bilety wstępu kosztują 15 franków (CHF) dla osób dorosłych oraz 8 franków dla dzieci w wieku 6-16 lat. Można je będzie kupić bezpośrednio przed wejściem do hal wystawowych lub przez internet na stronie: www.salon-auto.ch
Wokół terenu wystawy zlokalizowane są liczne parkingi samochodowe. Opłata za całodzienne parkowanie wynosi 20 CHF i często obejmuje również bezpłatny transport do i z hal Palexpo.
Po więcej informacji i na relację z imprezy zapraszamy na: www.targi.autoswiat.pl.
Aston Martin dżentelmen z charakterem
Tylko 12 miesięcy zajęło inżynierom Astona Martina przygotowanie wersji produkcyjnej modelu V12 Vantage (koncept pokazano w grudniu 2007 roku). Pod maskę samochodu trafił 6-litrowy silnik V12, osiągający moc 510 KM i moment 570 Nm. Dzięki tej jednostce auto ma przyspieszać do „setki” w 4,3 s i rozpędzać się do maksymalnej prędkości 305 km/h. Charakter modelu podkreślą stylistyczne dodatki, takie jak: szersze zderzaki, listwy progowe i dodatkowe wloty powietrza. V12 Vantage będzie produkowany w zakładzie w Gaydon w Wielkiej Brytanii. Rocznie taśmy montażowe ma opuszczać do 500 sztuk modelu.
Bentley po stronie mocy
Ma to być najszybszy i najmocniejszy seryjnie produkowany Bentley wszech czasów. Bazę techniczną dla modelu stanowi Continental Flying Spur, a więcej szczegółów koncern ujawni dopiero w Genewie.
BMW harmonia i elegancja
Concept serii 5 Gran Turismo to najnowsza propozycja BMW w klasie premium. Samochód stanowi rozwinięcie kilku wcześniejszych pomysłów koncernu, w tym Progressive Activity Sedan, Sport Activity Vehicle i Gran Turismo. Auto wyróżnia się czterodrzwiowym nadwoziem, opadającą w stylu coupé linią dachu i dwuczęściową tylną klapą bagażnika ułatwiającą dostęp do przestrzeni ładunkowej (poj. od 430 do 1650 l). W luksusowo wykończonym wnętrzu zainstalowano 4 indywidualne fotele. Zespół napędowy i elementy wyposażenia model przejmie z obecnej serii 5.
Chevrolet dynamicznie
Najnowsza generacja małego, 5-drzwiowego Chevroleta stylistycznie bazuje na studyjnym modelu Beat (to właśnie ten koncept wygrał w plebiscycie zorganizowanym przez General Motors wśród internautów). Auto wyróżnia się dynamiczną stylistyką nadwozia, zgodną z najnowszą globalną strategią designu marki, i sprzedawane będzie na całym świecie. Do napędu Sparka posłużą silniki benzynowe o poj. 1,0 i 1,2 l.
Audi poszerza ofertę modeli z napędem na 4 koła i o uterenowionej stylistyce nadwozia
Wystające nadkola z plastikowymi osłonami, większy prześwit (180 mm), stalowe osłony pod zderzakami z przodu i z tyłu oraz relingi dachowe to elementy rozpoznawcze Audi A4 Allroad quattro. Auto bazujące na wersji kombi A4 stanowić będzie ciekawą propozycjędla młodych, aktywnych klientów, którzy cenią sobie swobodę przemieszczania w każdych warunkach. Oczywiście, nie jest to typowy SUV, ale stały napęd na 4 koła wpłynie na poprawę bezpieczeństwa prowadzenia na różnych nawierzchniach. Standardowo moment przekazywany jest w stosunku 40:60 (przód/tył), ale w razie potrzeby proporcje te mogą się zmieniać – maksymalnie 65 proc. na przód i do 85 proc. na tył. Początkowo w ofercie A4 Allroad dostępne będzie z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI o mocy 211 KM oraz dieslami 2.0 TDI/170 KM lub 3.0 TDI/240 KM. Do salonów sprzedaży model trafi jeszcze przed wakacjami.
Citroen zmienia oblicze
DS Inside to zapowiedź całej gamy nowych modeli Citroëna, które będą systematycznie wprowadzane na rynek, począwszy od 2010 roku. Bazuje technologicznie na kolejnej generacji małego C3, a źródłem jego napędu mają być silniki o mocy od 95 do 155 KM. Seria DS będzie uzupełniała dotychczasową ofertę francuskiej marki.
Fiat „500-ka” prawie jak kabriolet
Rodzina przebojowej „500-ki” powiększa się o wersję z elektrycznie otwieranym materiałowym dachem (dostępny w trzech kolorach: kość słoniowa, czerwony i czarny). Technicznie auto jest identyczne ze zwykłym modelem 3-drzwiowym.Oferowane ma być też w takich samych wersjach silnikowych. Sprzedaż produkowanego w polskiej fabryce w Tychach Fiata 500C rozpocznie się wiosną tego roku.
Hyundai w nowym wymiarze
Studyjny model HED-6 stanowi zapowiedź nowej generacji aut sportowo-rekreacyjnych (SUV) Hyundaia. Samochód zaprojektowano w europejskim centrum designu koncernu – ma ciekawą stylistykę z mocno podkreślonymi profilami oraz charakterystycznym układem grilla i reflektorów z diodowymi światłami dziennymi. Auto porusza się na potężnych, 21-calowych alufelgach, a jego karoserię pokryto specjalnym lakierem „Ice Blue”. Tylna szyba dająca efekt trójwymiarowości wykonana jest ze specjalnego rodzaju plastiku Lexan. Pod maskę konceptu trafił turbodoładowany silnik 1.6 GDi o mocy 175 KM.
Kia zmienia klasę mini-MPV
W dobie kryzysu popularność tanich i małych aut rośnie. Nie dziwi zatem, że po udanych debiutach kompaktów Kia bierze się teraz za auta małe. Koncept MPV to nie tylko pokaz kierunku stylistycznego i techniki, lecz także zapowiedź nowego modelu w segmencie B.
Maybach w totalnym luksusie
Nawet w czasach kryzysu dobra luksusowe znajdują klientów. Stąd pomysł Maybacha na wprowadzenie do oferty modelu Zeppelin odwołującego się bezpośrednio do legendy z lat 30. ub. wieku. To absolutnie topowa wersja, którą wyróżnia m.in.: kolorystyka nadwozia (dolna część od linii okien ma jasnobrązową barwę „Rocky Mountains”, podczas gdy górna – czarną „Taiga”; oczywiście, kolor może być dopasowany do zamówienia), nowe, 20-calowe felgi, powiększone lusterka zewnętrzne oraz oznaczenia „Zeppelin”. Samochód dla konesera musi odpowiednio dużo kosztować: w wersji 57 jest to wydatek 406 tys. euro, a w przedłużanej 62 – 473 tys. euro.
Mini potrafi być bardzo szybkie
Do gamy nowego kabrioletu Mini dołączy topowa odmiana John Cooper Works, kierowana do najbardziej wymagających sympatyków marki. Już sam wygląd modelu zdradza sportowy temperament, a zastosowana do napędu benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 211 KM gwarantuje duże emocje podczas jazdy. Do „setki” Mini JCW przyspiesza w 6,9 s i może pędzić z prędkością 233 km/h. W sprzedaży przed wakacjami.
Mazda ekologicznie i mocno
Dwie zupełnie różne propozycje dla amatorów Mazdy 3. Pierwsza to wersja i-stop z silnikiem 2.0 DISI oraz układem automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w ruchu miejskim (np. w momencie zatrzymania się na światłach na skrzyżowaniu), który daje oszczędności paliwa na poziomie 12 proc. i zmniejsza emisję spalin. Druga nowość – MPS – to model topowy o sportowej stylizacji i osiągach, wyposażony w turbodoładowany silnik 2.3 DISI.
Mercedes liczy na nową klasę E
Najpopularniejszy model Mercedesa debiutuje w dwóch odsłonach. O ile sedana mogliśmy zobaczyć już wcześniej na zamkniętym pokazie przy okazji salonu w Detroit, o tyle Coupé to zupełna nowość. Auto zastąpi w ofercie model CLK i w sprzedaży ma pojawić się jeszcze przed wakacjami. Początkowo do wyboru wersje: E 350 (292 KM) i E 350 CDI (231 KM), a później także: E 250 CDI (204 KM), E 250 CGI (204 KM) i E 500 (388 KM). AMG dołączy w 2010 roku.
Mitsubishi do kontaktu
To jeden z pierwszych samochodów z napędem elektrycznym o typowo sportowym charakterze. Koncept i MiEV Sport Air ma zdejmowany szklany dach oraz silniki elektryczne zasilane litowo-jonowymi bateriami umieszczonymi w podłodze. Wersja produkcyjna wejdzie latem do sprzedaży w Japonii.
Peugeot pokaże crossovera
Stylizowany na SUV-a, ale bez napędu 4x4. Ma za to system Dynamic Roll Control, zapobiegający poślizgom tylnej osi, oraz przestronne i funkcjonalne wnętrze. Model 3008 dostępny będzie na rynku już latem tego roku. Do wyboru 5 wersji silnikowych.
Seat stylowo
Elementy Arrow Design, wzornictwa, które debiutowało wraz z nową generacją Ibizy, można teraz zobaczyć w gruntownie zmodernizowanej rodzinie kompaktowego Leona oraz minivana Altei. W sprzedaży latem.
Saab proponuje alternatywę dla osób nielubiących ciężkich SUV-ów
Kolejny przykład wykorzystania nadwozia kombi i sprawdzonego napędu 4x4 do zbudowania ciekawego crossovera. Saab 9-3X wyróżnia się zatem off-roadową stylizacją z masywniejszymi zderzakami i błotnikami oraz dodatkowymi osłonami pod silnikiem i tyłem podwozia. Do wyboru wersja z silnikiem benzynowym 2.0/210 KM lub dieslem 1.9/180 KM.
Nissan w trzech odsłonach
W 2010 roku Nissan rozpocznie w fabryce w Sunderland w Anglii produkcję zupełnie nowego kompaktowego modelu – Quazana. W Genewie pokaże zapowiadający to auto koncept. Ponadto europejskie premiery będą miały: sportowy roadster 370Z oraz oryginalny minivan Cube.
Opel na prąd
Oplowska wersja Chevroleta Volta. Auto z napędem elektrycznym będzie wyglądało dokładnie tak jak debiutujący w Genewie model. Potencjalni klienci muszą jednak uzbroić się w cierpliwość. Sprzedaż rozpocznie się na początku 2011 r.
Porsche dla wymagających
Czy można poprawić coś w ideale? Najwyraźniej tak, skoro Porsche przedstawia nową wersję GT3 – auta, które jest przykładem tego, jak połączyć wspaniałe osiągi z satysfakcją kierowcy. Pod maską GT3 pracuje silnik o poj. 3,8 l i mocy 435 KM. W sprzedaży jesienią.
Rinspeed futurystycznie
Frank M. Rinderknecht – wizjoner i właściciel firmy Rinspeed – chociaż przyzwyczaił już nas do niekonwencjonalnych pomysłów, to i tak ponownie udało mu się zaskoczyć wszystkich modelem iChange. To pierwsze na świecie auto, którego nadwozie dopasowuje się do liczby pasażerów. Napęd oczywiście elektryczny.
Renault
Odświeżona stylistyka nadwozia z przodem wzorowanym na najnowszym modelu Mégane oraz nowa, usportowiona wersja GT w ofercie to główne zmiany wprowadzone w ramach face liftingu modelu Clio. W sprzedaży samochód powinien pojawić się przed wakacjami.