O nowym logotypie Skody mówi się od drugiej połowy ubiegłego roku. W dobie błyskawicznego przepływu informacji Czechom udało się ukryć wygląd nowego znaku produktowego do ostatniej chwili.

Nowe logo Skody ujrzało światło dzienne w planowanym terminie - podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Hasłem towarzyszącym prezentacji nowego znaku jest "The New Power of Skoda".

Zmiany w logotypie nie są rewolucyjne. Czeskie samochody wciąż będą miały na masce uskrzydloną strzałę. Ta jednak stała się trójwymiarowa.

Skoda - historia logo Foto: Onet
Skoda - historia logo

- Škoda uchodzi za producenta niezwykle funkcjonalnych i dobrze wykonanych samochodów, które imponują stosunkiem ceny do jakości. Škoda nieustannie ewoluuje. Świeży i nowoczesny wygląd znaku ma odzwierciedlać nasze ambicje - mówił Jürgen Stackmann z zarządu Škody.

Uskrzydlona strzała w zmodernizowanym logotypie jest znacznie większa niż w dotychczas stosowanym symbolu. Usunięto czarną otoczkę z napisem Škoda Auto. W jej zastępstwie pojawiła się chromowana obwódka. Nieznacznie zmienił się także kolor uskrzydlonej strzały.

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Skoda zaprezentowała model VisionD. Logotypy umieszczone na prototypie są srebrne. Pozwala to przypuszczać, że zielona strzała pozostanie symbolem marki, natomiast samochody otrzymają oznaczenie w metalicznej barwie.

Koncepcyjny samochód z Czech stanowi zapowiedź modelu, który wypełni lukę między Fabią i Octavią. Według zapowiedzi samochód trafi na rynek w 2012 roku.

Nad stworzeniem znaku firmowego, którego podstawowy element - indiańska strzała - przetrwał do dziś, dyskutowano w latach 1921-1923. Spośród wielu wersji dokumentujących genezę znaku, najbliższą prawdy jest zapewne ta, która mówi o podróżach Emila Škody po Ameryce, gdzie jego przewodnikiem był wierny Indianin. Obraz z profilem Indianina zdobił ścianę biura Emila Škody.