- Toyota staje się coraz bardziej hybrydowa
- Nowy napęd hybrydowy Aurisa w maksymalnym stopniu wykorzystuje atuty technologii TNGA
- Trzecia generacja Toyoty Auris po zmianach designu stała się jeszcze bardziej atrakcyjna
Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowa generacja będzie dostępna tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.
Napęd hybrydowy 1,8 l, który zadebiutował dwa lata temu wraz z Priusem 4. generacji. Jest cichy, intuicyjny i zapewnia dynamiczną jazdę. Wydajny układ z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Należy podkreślić, że nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50 proc. czasu jazdy, co przekłada się na wyjątkową oszczędność i niską emisję spalin.
Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM jeszcze lepiej wykorzystuje atuty technologii TNGA – komfort jazdy, stabilność konstrukcji i pewność prowadzenia.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy od poprzedniej generacji, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm. W rezultacie nowy model ma bardziej opływowy kształt, a nowa maska poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności z pozycji kierowcy.
Design przedniej części nadwozia stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.
Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.
Solidne, niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przedniej części pojazdu.
Trzecia generacja Aurisa jest jedną z największych premier tegorocznego międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie (6-18 marca 2018 r.).