Auto Świat Wiadomości Aktualności Genewa 2018: premiera światowa trzeciej generacji Toyoty Auris

Genewa 2018: premiera światowa trzeciej generacji Toyoty Auris

W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi

Toyota Auris
Zobacz galerię (5)
Toyota / Onet
Toyota Auris
  • Toyota staje się coraz bardziej hybrydowa
  • Nowy napęd hybrydowy Aurisa w maksymalnym stopniu wykorzystuje atuty technologii TNGA
  • Trzecia generacja Toyoty Auris po zmianach designu stała się jeszcze bardziej atrakcyjna

Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowa generacja będzie dostępna tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.

Napęd hybrydowy 1,8 l, który zadebiutował dwa lata temu wraz z Priusem 4. generacji. Jest cichy, intuicyjny i zapewnia dynamiczną jazdę. Wydajny układ z dwoma silnikami elektrycznymi i systemem odzyskiwania energii z hamowania obniża zużycie paliwa i koszty użytkowania bez potrzeby ładowania baterii hybrydowej z gniazdka. Należy podkreślić, że nowy Auris Hybrid może poruszać się w miejskich warunkach na samym silniku elektrycznym przez ponad 50 proc. czasu jazdy, co przekłada się na wyjątkową oszczędność i niską emisję spalin.

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM jeszcze lepiej wykorzystuje atuty technologii TNGA – komfort jazdy, stabilność konstrukcji i pewność prowadzenia.

Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy od poprzedniej generacji, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm. W rezultacie nowy model ma bardziej opływowy kształt, a nowa maska poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności z pozycji kierowcy.

Design przedniej części nadwozia stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki, bardziej wyrafinowany niż klasyczny grill w stylu plastra miodu. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworząc miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.

Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia.

Solidne, niskie osadzenie samochodu jest podkreślone charakterystyczną listwą LED zdobiącą zestaw tylnych reflektorów wykonanych także w technologii LED. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przedniej części pojazdu.

Trzecia generacja Aurisa jest jedną z największych premier tegorocznego międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie (6-18 marca 2018 r.).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Powiązane tematy:Genewa 2018
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków