Nowy czterodrzwiowy sedan przeznaczony na rozwijające się rynki będzie produkowany w Gliwicach, a początek jego sprzedaży zaplanowano na drugą połowę 2007 r.

Czterodrzwiowa Astra sedan zadebiutowała kilka dni temu podczas Salonu Samochodowego w Stambule i będzie piątym modelem w bestsellerowej rodzinie obok wersji pięciodrzwiowej, kombi, trzydrzwiowej GTC i cabrio-coupé TwinTop. Nowy model dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 90 do 140 KM. W sprzedaży pojawi się jesienią 2007 roku. Od rynkowego debiutu obecnej generacji, który miał miejsce wiosną 2004 roku, sprzedano ponad milion egzemplarzy tego modelu. Obecnie co dziesiąty nowo rejestrowany samochód kompaktowy w Europie to Opel. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2006 roku sprzedaż Astry w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła do niemal 60 000 egzemplarzy, czyli o 20 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Ponad 10 000 z tych pojazdów sprzedano w Turcji. Opel spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży na tych rynkach w efekcie wprowadzenia do oferty czterodrzwiowego sedana.

Nowa Astra sedan stanowi kontynuację dawnej tradycji. Obie pierwsze generacje tego modelu dostępne były w wersji czterodrzwiowej z dużym, wydzielonym bagażnikiem. Astra sedan będzie produkowana w Polsce. Gliwicki zakład Opla jest idealnym miejscem, przy uwzględnieniu faktu, że samochód powstał z myślą przede wszystkim o rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Poprzednia wersja sedana, Astra Classic ll, będzie w tym zakładzie również nadal produkowana. Nowy model powstał w należącym do General Motors Europe Międzynarodowym Ośrodku Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim we współpracy z General Motors Brazil. Tradycyjne czterodrzwiowe sedany odgrywają ważną rolę także w Brazylii, największym rynku Ameryki Południowej.

Nowy sedan uosabia progresywny, proporcjonalnie wyważony design Astry, dynamiczną linię i doskonałą charakterystykę jezdną oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy nowego modelu przejęli z wersji kombi długi rozstaw osi (2703 mm), co zapewniło dużą przestrzeń z tyłu i obszerny bagażnik. Dzięki długości 4618 mm i pojemności przestrzeni bagażowej wynoszącej 500 litrów ten czterodrzwiowy sedan o szerokości 1754 mm i wysokości 1458 mm zalicza się do górnej strefy segmentu samochodów rodzinnych.

Napęd i układ jezdny: cztery silniki, duża elastyczność i wysoki poziom bezpieczeństwa W nowej wersji Astry dostępne będą cztery nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny ECOTEC o pojemności skokowej od 1,3 do 1,8 litra i mocy od 90 do 140 KM. Najmocniejszą jednostką będzie silnik benzynowy 1.8 o mocy 140 KM ze zmiennymi fazami rozrządu. Gama skrzyń biegów obejmuje pięcio- i sześciobiegowe skrzynie ręczne, czterobiegową przekładnię automatyczną oraz unowocześnioną, zautomatyzowaną ręczną skrzynię biegów Easytronic.

Astra oferuje dużą zwinność i precyzję prowadzenia, a przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa, którego podstawą jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona z przodu i objętą ochroną patentową belką skrętną z tyłu. Standardowy pakiet bezpieczeństwa wszystkich odmian Astry obejmuje tarcze hamulcowe z przodu, układ ABS, system kontroli hamowania na zakrętach (CBC), wspomaganie nagłego hamowania Brake Assist oraz elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EKMS). Astra sedan zaspokaja potrzeby wymagających użytkowników dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu. Opcjonalnie dostępne są również bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak reflektory biksenonowe, system wspomagania ruszania pod górę (HSA), system elektrycznego ogrzewania „Quickheat” i czujniki parkowania Park Pilot.

Nowa Astra dostępna będzie w trzech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Już wersja Essentia fabrycznie wyposażona jest w szeroką gamę funkcji związanych z bezpieczeństwem, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne oraz system ABS. Standardowe wyposażenie związane z komfortem i praktycznym charakterem auta obejmuje centralny zamek, elektryczne okna z przodu i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcjach 60:40. Astra Enjoy to jeszcze szerszy pakiet wyposażenia – klimatyzacja, regulacja wysokości fotela kierowcy oraz sprzęt audio CD 30 – radio z odtwarzaczem płyt CD. Najlepsza wersja – Cosmo – wyróżnia się dodatkowym wyposażeniem, jak 16-calowe felgi aluminiowe, wykończenie konsoli centralnej lakierem fortepianowym czy obleczona skórą kierownica.

  • Światło i widoczność (wycieraczki przedniej szyby wyposażone w czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, system automatycznej kontroli świateł ALC) Zima (podgrzewane fotele z przodu, system czyszczenia reflektorów) Komfort (regulacja lędźwiowa fotela kierowcy) Skórzane fotele (wraz z pakietem Komfort: przednie fotele sportowe, podgrzewanie foteli)

Alternatywnie do zwykłej klimatyzacji, standardowo oferowanej od wersji Enjoy, dostępny jest system elektronicznej kontroli klimatu (ECC) z czujnikiem jakości powietrza. Typową cechą Astry jest również bogata oferta systemów audio-informacyjnych. Mogą one obejmować system nawigacji lub funkcję odczytywana plików MP3. Dostępna jest ponadto konsola telefonu komórkowego z interfejsem Bluetooth i kontrolą głosową, jak również wersja Twin Audio, oferująca oddzielny system audio pasażerom podróżującym z tyłu.