Model, jeśli wejdzie do produkcji, przeznaczony będzie dla osób poszukujących uniwersalnego auta, które sprawdzi się w miejskich warunkach i podczas krótkich wypadów urlopowych. Na rodzimym rynku ma być też skuteczną konkurencją dla popularnych wśród młodych klientów modeli firmy Scion, należącej do grupy Toyoty.
Studyjny GMC Granite to doskonały przykład wykorzystania wspólnych platform przez różne marki tego samego koncernu. Powstał bowiem na zmodyfikowanej płycie stosowanej m.in. w pierwszym wcieleniu Opla Merivy. Rozstaw osi wynosi 2631 mm, długość 4097 mm, szerokość 1786 mm, a wysokość 1536 mm. Wymiary te pasują do określenia urban utility vehicle (samochód miejsko-rekreacyjny), zastosowanego przez firmę dla określenia segmentu modelu.
Wyglądem Granite’owi bliżej do minivana niż uterenowionych crossoverów, ale trzeba przyznać, że masywny przód z potężną atrapą i 20-calowymi alufelgami nasuwa skojarzenia ze znacznie większymi modelami. To prawda, że taka oryginalna stylistyka zwraca uwagę i koncern chce sprawdzić, czy spodoba się klientom. Jeśli tak, jest szansa, że seryjna wersja zachowa większość detali konceptu, w tym otwierane „pod wiatr” tylne drzwi (podobne rozwiązanie zastosowano w najnowszej generacji Opla Merivy, która oficjalnie zadebiutuje w marcu na salonie samochodowym w Genewie), choć będzie się to wiązało z koniecznością wyposażenia modelu w środkowy słupek.
W koncepcie brak tego elementu, co nie tylko dobrze wygląda, lecz także poprawia funkcjonalność – np. ułatwia zajmowanie miejsc w środku czy też pakowanie większych przedmiotów. Wnętrze Granite’a z czterema indywidualnymi siedzeniami cechuje duża przestronność i łatwość dopasowania do aktualnych potrzeb. Fotele można przesuwać i składać, a przedni (pasażera) także po rozłożeniu pochylać, dzięki czemu kłopotów nie sprawia zapakowanie do środka np. roweru, i to bez konieczności odkręcania jego kół. W części bagażowej wygospodarowano wiele schowków na mniejsze przedmioty oraz zastosowano przegrody i mocowania zabezpieczające ładunek przed przesuwaniem.
Źródłem napędu jest turbodoładowany silnik benzynowy o poj. 1,4 l i mocy 138 KM, przekazujący moment na przednie koła. Jednostka ta współpracuje z 6-stopniowym „automatem”.
Warto zwrócić uwagę, że podczas salonu w Detroit GMC Granite zdobyło główną nagrodę „EyesOn Design” w kategorii konceptów.