W 1928 r. Gracham-Paige była 12. pod względem wielkości firmą motoryzacyjną w USA. Na początku montowano w niej silniki używane przez Paige. Później do produkcji weszły własne konstrukcje. Z początkiem lat 30. firma zaczęła borykać się z coraz większymi trudnościami. Tendencji tej nie zahamował wprowadzony na rynek w 1932 r. model Blue Streak projektu Amosa Northupa, jak również zastosowanie w 1934 r. sprężarki odśrodkowej. Od 1936 r. Gracham koncentrował się na produkcji samochodów z 6-cylindrowymi silnikami o pojemnościach 2780 ccm oraz 3596 ccm sprzedawanych pod nazwą Crusader i Cavalier. W rok później sprzedał licencję na budowę modelu Supersix firmie Nissan. W 1938 r. wszedł na rynek bardzo kontrowersyjny model 96/97, zwany ze względu na swój charakterystyczny przód "nosem rekina". Na pewno nie pomógł on zwalczyć kłopotów i ostatni samochód wyprodukowano w firmie Gracham w 1940 r. W 1945 roku przejął ją Kaiser-Frazer. Prezentowany model Cavalier produkowano w latach 1936-37 w wersji sedan i coupé. Napędzany był 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3596 ccm. Z doładowaniem osiągał 116 KM.
Gracham Cavalier 1937 USA
Trzej bracia Gracham zajmujący się budową ciężarówek wykupili w 1928 r. firmę Paige-Detroit Motor Co.
Auto Świat
Gracham Cavalier 1937 USA