Poinformował o tym Dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen. Z systemu KERS będzie korzystał natomiast drugi kierowca zespołu, Nick Heidfeld.

Według szefa ekipy BMW-Sauber, Kubica nie miałby korzyści z jego zastosowania.

- Z powodu nowych reguł ciężsi kierowcy nie mają korzyści - powiedział Mario Theissen. Choć udało nam się zbudować stosunkowo lekki system KERS, ciągle nie jesteśmy w stanie osiągnąć idealnego balansu w samochodzie Roberta. Stąd też Kubica nie użyje go w Melbourne, choć mamy nadzieję, że będziemy w stanie umieścić go w jego samochodzie w dalszej części sezonu.

System Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS) jest w tym sezonie nieobowiązkowy, jednak FIA jest za wprowadzeniem go na stałe.

Nie mniej jednak jego waga, koszt i potencjalna awaryjność sprawiły, że część zespołów zdecydowała się nie umieszczać go w swoich samochodach.

Polak uczestniczył dziś w oficjalnej konferencji prasowej przed wyścigiem w Melbourne.

- Oficjalnie już wiadomo, że nie mam tutaj KERS - powiedział Robert Kubica. W przyszłości zespół będzie decydował o użyciu KERS z wyścigu na wyścig i w zależności od kierowcy. KERS, a raczej fakt, czy masz go na pokładzie, czy nie będzie miał moim zdaniem wpływ na wyprzedzanie Jeśli kierowca z przodu nie ma tego urządzenia, a ty masz, to wyprzedzenie będzie łatwe...

Toyoty i Williamsa i Brawn GP oprotestowane

Ferrari, Renault oraz Red Bull Racing złożyły protest na dyfuzor Toyoty i Williamsa i Brawn GP, na ręce Zespołu Sędziów Sportowych Grand Prix Australii. Podobny protest BMW Saubera został odrzucony ze względów formalnych.

W komunikacie zespołu Toyoty jest wypowiedźDyrektora Johna Howetta.

- Z tego co wiem w sportach motorowych każdy może protestować a ja nie mam z tym problemów. Regulaminyprzestudiowaliśmy dokładnie i jestem zupełnie pewny, że zinterpretowaliśmy je właściwe. Konsultowaliśmy się z departamentem technicznym FIA i jesteśmy usatysfakcjonowani, że zweryfikowali oni naszą interpretację - powiedział Howett.

Z ostatniej chwili: Zespół Sędziów Sportowych Grand Prix Australii odrzucił protest. Ferrari, Renault i Red Bulla zapowiedziały złożenie odwołania do Trybunału Apelacyjnego FIA.

Zmiana na liście

FIA dokonała kolejnej zmiany na liście startowej.

Force India F1 Team otrzymał z powrotem stare numery startowe: 20 (Adrian Sutil) i 21 (Giancarlo Fisichella), natomiast kierowcy Brawn GP będą jeździć z numerami 22 (Jenson Button) i 23 (Rubens Barrichello).

Lista startowa FIA:

Nr startowyImię i nazwisko kierowcyZespół1Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes2Heikki KovalainenVodafone McLaren Mercedes3Felipe MassaScuderia Ferrari Marlboro4Kimi RäikkönenScuderia Ferrari Marlboro5Robert KubicaBMW Sauber F1 Team6Nick HeidfeldBMW Sauber F1 Team7Fernando AlonsoING Renault F1 Team8Nelson PiquetING Renault F1 Team9Jarno TrulliPanasonic Toyota Racing10Timo GlockPanasonic Toyota Racing11Sébastien BourdaisScuderia Toro Rosso12Sébastien BuemiScuderia Toro Rosso14Mark WebberRed Bull Racing15Sebastian VettelRed Bull Racing16Nico RosbergAt&T Williams17Kazuki NakajimaAt&T Williams20Adrian SutilForce India F1 Team21Giancarlo FisichellaForce India F1 Team22Jenson ButtonBrawn GP Formula One Team23Rubens BarrichelloBrawn GP Formula One Team