Jak się okazuje cała czołówka kwalifikacji miała najmniej paliwa w swoich bolidach. Rubens Barrichello wystartuje najlżejszym bolidem, a tylko o 1,5 kg więcej na pokładzie ma Fin Kimi Raikkonen. Niewiele więcej Mark Webber i Adrian Sutil.

Robert Kubica powinien zjechać na tankowanie po pokonaniu 23 okrążeń toru.

Masa pojazdów według miejsca w kwalifikacjach (kg)1.Rubens BarrichelloBrawn GP650,52.Mark WebberRed Bull656,03.Adrain SutilForce India656,54.Jarno TrulliToyota658,55.Kimi RäikkönenFerrari651,56.Sebastian BuemiToro Rosso659,07.Nico RosbergWilliams657,08.Robert KubicaBMW Sauber656,09.Kazuki NakajimaWilliams664,010.Fernando AlonsoRenault652,011.Kamui KobayashiToyota671,612.Jaime AlguersuariToro Rosso671,513.Romain GrosjeanRenault677,214.Jenson ButtonBrawn GP672,015.Sebastian VettelRed Bull683,516.Heikki KovalainenMcLaren656,517.Lewis HamiltonMcLaren661,018.Nick HeidfeldBMW Sauber650,519.Giancarlo FisichellaFerrari683,520.Vitantonio LiuzziForce India680,0

Zapas paliwa aż na 37 okrążeń mają w swoich bolidach Sebastian Vettel i Giancarlo Fisichella. Zapewne ten atut będzie chciał wykorzystać Niemiec. Wyścig o Grand Prix Brazylii to 71 okrążeń i teoretycznie mógłby pojechać z jednym tankowaniem. Nie wiadomo jak będą się zużywały opony, trudno także przewidzieć warunki atmosferyczne.

Masa pojazdów od najlżejszego do najcieższego (w kg)1.Rubens BarrichelloBrawn GP650,52.Nick HeidfeldBMW Sauber650,53.Kimi RäikkönenFerrari651,54.Fernando AlonsoRenault652,05.Mark WebberRed Bull656,06.Robert KubicaBMW Sauber656,07.Adrain SutilForce India656,58.Heikki KovalainenMcLaren656,59.Nico RosbergWilliams657,010.Jarno TrulliToyota658,511.Sebastian BuemiToro Rosso659,012.Lewis HamiltonMcLaren661,013.Kazuki NakajimaWilliams664,014.Jaime AlguersuariToro Rosso671,515.Kamui KobayashiToyota671,616.Jenson ButtonBrawn GP672,017.Romain GrosjeanRenault677,218.Vitantonio LiuzziForce India680,019.Sebastian VettelRed Bull683,520.Giancarlo FisichellaFerrari683,5