Tym samym najlżejszy bolid na starcie będzie miał Hiszpan Fernando Alonso (Renault), który wystartuje z drugiego pola z 32 litrami paliwa w zbiorniku. Natomiast zwycięzca kwalifikacji Niemiec Sebastian Vettel (Red Bull Racing) ma 39 litrów paliwa. Oznacza to także, że obaj kierowcy zjadą na tankowanie jako pierwsi z całej stawki.

Z pierwszej dziesiątki najwięcej paliwa pozostało w bolidzie McLaren-Mercedes, Mistrza Świata Lewisa Hamiltona, który ma do dyspozycji aż 74 litry (29. okrążęń toru), co oczywiście oznacza znacznie późniejsze tankowanie.

Grand Prix Chin 2009 - masa pojazdów na starcie wraz z paliwem (od najlżejszego)

Poz.Start Kierowca Zespół Masa1.2.Fernando AlonsoRenault637 kg2.1.Sebastian VettelRBR-Renault644 kg3.3.Mark WebberRBR-Renault646,5 kg4.18.Adrian SutilForce India-Mercedes648 kg5.7.Nico RosbergWilliams-Toyota650,5 kg6.19.Timo GlockToyota652 kg

7.5.Jenson ButtonBrawn-Mercedes659 kg8.17.Robert KubicaBMW Sauber659 kg9.4.Rubens BarrichelloBrawn-Mercedes661kg10.6.Jarno TrulliToyota664,5 kg11.10.Sebastien BuemiSTR-Ferrari673 kg12.8.Kimi RäikkönenFerrari673,5 kg13.9.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes679 kg14.11.Nick HeidfeldBMW Sauber679 kg15.20.Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes679,5 kg16.14.Kazuki NakajimaWilliams-Toyota682,7 kg17.13.Felipe MassaFerrari690 kg18.15.Sebastien BourdaisSTR-Ferrari690 kg19.12.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes697 kg20.16.Nelsinho PiquetRenault697,9 kg