Podczas ostatniego Grand Prix Fernando Alonso był najszybszy na ulicach Monte Carlo. Dodatkowo zdobył wyścigowy hat trick – pierwsze pole startowe, najszybsze okrążenie oraz wygrany wyścig. Drugi Lewis Hamilton przyjechał na metę zaledwie 4 sekundy później, podczas gdy kolejny zawodnik ukończył wyścig z ponad minutową stratą do kierowców teamu Vodafone McLaren Mercedes.

Nikt nie wątpi w to, że Alonso odniósł sukces. Lewisowi Hamiltonowi wystarczyło zaledwie 5 wyścigów, by wpisać się do historii Formuły 1. 22 letni Brytyjczyk został najmłodszym liderem klasyfikacji kierowców. Poza tym jest jedynym kierowcą w historii F1, który zdobył podium w każdym ze swoichpięciu pierwszych startów (3, 2, 2, 2, 2). Hamilton zgromadził dotychczas 38 punktów, tyle samo co Fernando Alonso. Taki wynik przez wielu komentatorów określany jest jednym słowem – fenomenalnie.

Lewis Hamilton zaczynał karierę w lidze kartingowej. Wygrywał zarówno za kierownicą gokarta, jak i później, w wyścigach 200 konnych bolidów Formuły 3. W 2004 roku zajął 5 miejsce w klasyfikacji generalnej europejskiej serii wyścigów Formuły 3, by rok później być już najlepszym kierowcą sezonu. Hamilton, któremu rodzice nadali imię na cześć amerykańskiego lekkoatlety Carla Lewisa, w 2006 roku rozpoczął testy z zespołem McLaren Mercedes. Jeszcze przed swoim pierwszym startem w Formule 1, zdążył udowodnić, że jest królem debiutów, zdobywając mistrzostwo serii GP2 już w pierwszym sezonie startów!

Jednak talent Brytyjczyka jest tylko jednym z czynników, które decydują o sukcesie na torze. W wyścigach Formuły 1 za każdym pędzącym bolidem stoi armia specjalistów. Personel wyścigowy samego zespołu Vodafone McLaren Mercedes liczy od 95 do ponad 130 osób –inżynierów, strategów, mechaników, elektryków. Każdy z nich wie, że nawet najlepszy kierowca nie minie pierwszy mety, jeśli zawiedzie system łączności, urwie się spojler, nie sprawdzi się olej silnikowy lub opony. Dodatkowo, zespołowi Vodafone McLaren Mercedes towarzyszy Koordynator Techniczny Mobil 1, nadzorujący testy wydajności środków smarnych Mobil 1. Podczas tego procesu grupa ekspertów Mobil 1 stale ulepsza i tworzy nowe formuły smarne.

- Poprzez Koordynatora Technicznego Mobil 1, testujemy nasze produkty w najbardziej ekstremalnych warunkach oraz oferujemy wsparcie techniczne zarówno inżynierom Vodafone McLaren Mercedes, jak i kierowcom teamu – podkreśla Bruce Crawley, szef zespołu technicznego Mobil - McLaren.

Jak wyliczył zespół Vodafone McLaren Mercedes, używany przez Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona olej silnikowy Mobil 1 zapewnia bolidom przyrost wydajności rzędu 3-5%. W wyścigach Formuły 1 takie wartości mogą zadecydować o kolejności zawodników na mecie.

- Olej jest niedocenionym bohaterem Formuły 1. To właśnie praca środków smarnych pozwala zmniejszyć tarcie i zwiększyć wydajność silników – powiedział Lewis Hamilton.

- Dalszy wzrost znaczenia paliwa oraz środków smarnych w wyścigach Formuły 1, wynika z zaostrzenia regulacji dotyczących silników. Rozwijając coraz lepsze środki smarne i paliwa w ramach współpracy z producentem olejów silnikowych Mobil, koncentrujemy się na dalszej redukcji tarcia i optymalizacji spalania. Dokonujemy rzeczy uznawanych za niemożliwe, przełamujemy granice techniki. Te nieustanne modernizacje wynikają ze znaczącego wzrostu wydajności silnika. W dłuższej perspektywie z naszych doświadczeń skorzystają producenci seryjnych silników i aut – powiedziałNorbert Haug, wiceprezes Mercedes-Benz Motorsport.

Przed nami Grand Prix Kanady. Hamilton w czterech ostatnich wyścigach zajął drugą pozycję i na pewno marzy o pierwszym w swojej karierze zwycięstwie.

- Jeździ mi się coraz lepiej i nadal mogę realizować swoje marzenia – mówi Lewis Hamilton. W Montrealu czeka nas 70 okrążeń pasjonującej walki talentu, doświadczenia i techniki...

ABC zespołu McLaren Mercedes:

Baza: Woking (Wielka Brytania)Kierowcy: Fernando Alonso (Hiszpania) i Lewis Hamilton (Wielka Brytania)Kierowcy testowi: Pedro de la Rosa (Hiszpania) i Gary Paffett (Wielka Brytania)Bolid: MP4-22Silnik: Mercedes-Benz FO 108TOlej silnikowy: Mobil 1Skrzynia biegów: McLaren (półautomatyczna, sekwencyjna, 7 biegów + wsteczny)Opony: Bridgestone PotenzaDostawca paliwa: ExxonMobilPierwszy sezon: 1966Tytuł Mistrza Świata: 8.