Podczas drugiego treningu, który podobnie jak wcześniej odbywał się w dobrych warunkach( brak deszczu, temperatura powietrza 29 stopni Celsjusza) jeżdżono jeszcze szybciej niż 2,5 godziny wcześniej.

Robert Kubica pokonał aż 36 okrążeń, należał więc do współrekordzistów w tym względzie. Najlepszy wynik Polaka - 1.46,384 minuty dał mu tym razem szóstą pozycję.

Tuż za Kubicą uplasował się Kimi Raikkonen (Ferrari).

Najlepszy okazał si dość niespodziewanie Fernando Alonso (Renault), ale Hiszpan już wcześniej prezentował dobra formę. Rekordowy wynik uzyskał podczas ostatniego przejazdu, prawdopodobnie miał niewiele paliwa w baku, ale zawsze...

Wyprzedził on Lewisa Hamiltona (McLaren), Felipe Massę (Ferrari), Heikki Kovalainena (McLaren) oraz Nico Rosberga (Williams).

Kolega Kubicy z teamu BMW Sauber - Nick Heidfeld był szesnasty, ale przejechał podobnie jak on 36 "kółek".

Pod koniec sesji na tor wyjechał Mark Webber, który podczas pierwszego treningu rozbił bolid Red Bulla.

Jarno Trulli otrzymał karę w wysokości 10 tysięcy euro za jazdę pod prąd po poślizgu w czasie pierwszego treningu. Kierowca Toyoty stracił panowanie nad bolidem i zatrzymał się tyłem do kierunku jazdy. Trulli pojechał pod prąd i wjechał do boksu, choć powinien odwrócić samochód i wykonać przejazd zgodnie z kierunkiem.

WYNIKI DRUGIEGO TRENINGU

PozycjaKierowcaZespółCzasStrataOkrążenia1.Fernando AlonsoRenault1.45,654-302.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1.45,7520,098283.Felipe MassaFerrari1.45,7930,139314.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1.45,7970,143315.Nico RosbergWilliams-Toyota1.46,1640,510346.Robert KubicaBMW Sauber1.46,3840,730367.Kimi RäikkönenFerrari1.46,5800,926258.Jenson ButtonHonda1.46,9011,247329.Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1.47,0131,3593210.Timo GlockToyota1.47,0461,3922211.Mark WebberRed Bull-Renault1.47,1371,4831512.Nelsinho PiquetRenault1.47,1451,4913513.Sebastian VettelSTR-Ferrari1.47,3001,6463314.Sebastien BourdaisSTR-Ferrari1.47,4871,8332415.David CoulthardRed Bull-Renault1.47,6401,9863116.Nick HeidfeldBMW Sauber1.47,7602,1063617.Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1.47,9652,3111218.Rubens BarrichelloHonda1.48,0092,3552519.Jarno TrulliToyota1.48,0592,4052820.Adrian SutilForce India-Ferrari1.48,3112,65736

Powiedzieli

Robert Kubica: Jak się spodziewaliśmy tor jest bardzo wymagający i to nie tylko dla kierowcy, ale ale także dla bolidu. Zawsze chce się pokonywać zakręty tak samo, tymczasem nawierzchnia jest bardzo nierówna, zwłaszcza w dwóch, czy trzech miejscach. Bardzo ważne jest posiadanie stabilnego bolidu, gdyż łatwo można stracić wiele czasu na kilku zakrętach. Na pierwszym okrążeniu przyzwyczaiłem się do toru, a ponieważ od razu mogłem jechać dobrym tempem - byliśmy w stanie od razu zacząć prace nad ustawieniami. W drugiej sesji dokonaliśmy porównania opon. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć co możemy zmienić jutro.

Nick Heidfeld: Ogólnie miałem udany dzień, chociaż mój najlepszy czas z drugiej sesji nie robi wrażenia. Tor sprawia wiele frajdy. To jest znacznie bardziej uliczny tor niż ten w Walencji i jest bardziej wymagający. Tutaj jestzdecydowanie bardziej wąsko. Gdy przechadzałem się po torze w środę rano, proste wydawały się relatywnie długie. Ale gdy się jedzie z prędkościami F1 już nie robią takiego wrażenia. Łatwo przyzwyczaiłem się do światła.

Fernando Alonso: Tor jest interesujący i bardzo wyboisty, szczególnie na wejściu w siódmy zakręt. Musimy mieć na to oko, gdyż może to stać się problemem. Jeśli chodzi o oświetlenie, gdy szedłem po torze byłem pod wrażeniem, ale za kółkiem przy 300 kilometrach na godzinę niektóre miejsca są trochę ciemne. Jestem zadowolony z mojego dnia.

Lewis Hamilton: Podczas pierwszego przejazdu udało mi się znaleźć dość dobrą linię przejazdu, ale bolid wciąż uderzał podłogą o nawierzchnię. Potem przyzwyczaiłem się do tego. Pierwsze wrażenie jest takie, że jest duża przyczepność, można dzięki temu późno hamować przed wolniejszymi zakrętami. Tor jest wymagający pod względem fizycznym, bardziej niż się tego spodziewałem. Trzeba się napracować, aby uzyskać dobry rezultat na poszczególnym okrążeniu:trzeba mieć dwa razy tyle energii co w Monako. Jedno okrążenie tutaj jest jak dwa w Monako!”

Felipe Massa: Dzień OK. Bolid prowadzi się dobrze, zwłaszcza na twardej mieszance opon. Widoczność nie jest problemem. Wjazd i wyjazd z pit lane może okazać się krytyczny w wyścigu. Ogólnie, nawierzchnia toru ma sporo przyczepności, ale w kilku miejscach jest sporo nierówności, które sprawiają trochę bólu. Sądzę, że będziemy konkurencyjni.

Kimi Raikkonen: Widoczność jest wspaniała i tak naprawdę nie ma się wrażenia, że jedzie się w nocy po oświetlonym torze. Ogólnie lubię ten tor, jednak w kilku miejscach jest zbyt nierówny. Wjazd i wyjazd na pit lane jest trochę utrudniony. Ogólnie sądzę, że będziemy konkurencyjni. Wyprzedzanie? Nie sądzę, że zobaczymy go tu tak wiele, jak zwykle.