Niemiec praktycznie prowadził od startu do mety. Na pierwszym polu startowym nie dał się wyprzedzić żadnemu z konkurentów. Atomowy start miał Niemiec Nico Rosberg (Mercedes GP) i Hiszpan Fernando Alonso (Ferrari), którzy mogli zagrozić duetowi Red Bulla.
Na pochwałę zasłużył także dopuszczony przez stewardów do wyścigu Kamui Kobayashi (Sauber), chociaż nie spełnił podstawowych wymogów i nie miał w kwalifikacjach żadnego pomiaru czasu. Gdyż awarii uległ jego bolid. Na starcie ustawił swój bolid na ostatniej pozycji, a linię mety minął na punktowanej dziesiątej.
O dużym pechu może mówić Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), który za względu na problemy z odkręceniem prawego przedniego koła musiał długo przebywać w boksach. Jednak dobra jazda zakończyła się czwartym miejscem.
To był wyścig opon, które na torze w Istambule zużywały się wyjątkowo szybko. Większość kierowców musiała zjechać na ich wymianę aż cztery razy.
Zapewne reprymenda kierownictwa zespołu Lotus Renault czeka obu kierowców, którzy toczyli niebezpieczne pojedynki i tylko cudem uniknęli rozbicia swoich bolidów.
Czwarty wyścig w tym sezonie potwierdził zdecydowaną dominację kierowców zespołu Red Bull Racing i wszystko wskazuje na to, że bardzo trudno będzie zagrozić jego liderowi i aktualnemu mistrzowi świata Sebastianowi Vettelowi. Niemiec w Istambule wygrał trzeci wyścig w tym sezonie, a już dziewiętnasty w karierze. Obecnie jest samodzielnym liderem mistrzostw, podobnie jak i jego zespół.
Grand Prix Turcji 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Start | Punkty |
1 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 58 | Winner | 1 | 25 |
2 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 58 | +8.8 s | 2 | 18 |
3 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 58 | +10.0 s | 5 | 15 |
4 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 58 | +40.2 s | 4 | 12 |
5 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 58 | +47.5 s | 3 | 10 |
6 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 58 | +59.4 s | 6 | 8 |
7 | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 58 | +60.8 s | 9 | 6 |
8 | 10 | Witalij Pietrow | Renault | 58 | +68.1 s | 7 | 4 |
9 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 58 | +69.3 s | 16 | 2 |
10 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 58 | +78.0 s | 24 | 1 |
11 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 58 | +79.8 s | 10 | - |
12 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 58 | +85.4 s | 8 | - |
13 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 57 | +1 okr. | 12 | - |
14 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 57 | +1 okr. | 15 | - |
15 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 57 | +1 okr. | 11 | - |
16 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 57 | +1 okr. | 17 | - |
17 | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 57 | +1 okr. | 14 | - |
18 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 57 | +1 okr. | 19 | - |
19 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 56 | +2 okr. | 18 | - |
20 | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 56 | +2 okr. | 23 | - |
21 | 22 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 55 | +3 okr. | 22 | - |
22 | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 53 | +5 okr. | 20 | - |
NUK | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 44 | +14 okr. | 13 | - |
NUK | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 0 | przekładnia | 21 | - |