Pierwotnie Spyker F8-VII w specyfikacji B miał zadebiutować podczas Grand Prix Turcji 2007. Nie przeszedł jednak testów zderzeniowych tylnej części i premiera musiała być odłożona na inny termin. W minionym tygodniu holenderska firma przedstawiła swój bolid na torze Monza. We wtorek było już po testach zderzeniowych wszystko w porządku i od środy mogli jeździć nim Adrian Sutil i Sakon Yamamoto.

Nowy bolid z pracowni Mika Gascoynea różni się od swojego poprzednika w dwóch dziedzinach. Pierwsze zmiany dotyczą rozwiązań mechanicznych, a drugie aerodynamicznych. Zmiany mechaniczne dotyczą przede wszystkim tylnej części, geometrii zawieszenia kół, Nowością jest skrzynia biegów, która odpowiada przepisom 2008 roku. Została tak zaprojektowana, by wytrzymała przynajmniej cztery wyścigi.

Najbardziej widoczne są zmiany aerodynamiczne. Poza monokokiem i nosem wszystko w tym bolidzie jest nowe. Prace nad nowym bolidem Spykera rozpoczęto na początku zimy 2006/2007. Nowe silniki Ferrari, które wykorzystuje holenderski zespół, zostały dopracowane dopiero po Nowym Roku. Od tego momentu kontynuowano prace nad podwoziem F8-VII. Budowanie dwóch samochodów w ciągu sezonu związane jest ze znacznymi kosztami. To wielkie zaskoczenie, że Spyker potrafił sprostać tym zadaniom.

Specyfikacja B jest pierwszym krokiem do stworzenia ostatecznego kształtu modelu na sezon 2008.