Auto Świat Wiadomości Aktualności Grand Punto S2000: koniec aut fabrycznych

Grand Punto S2000: koniec aut fabrycznych

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Zespół fabryczny Abartha zamyka za sobą drzwi. Słabe wyniki podczas tegorocznego sezonuoraz negatywne głosy ze strony producenta, miały bezpośredni wpływ na zakończenie obecności Grande Punto S2000 wmiędzynarodowej i krajowej rywalizacji.

Grand Punto S2000: koniec aut fabrycznych
Auto Świat
Grand Punto S2000: koniec aut fabrycznych

Abarth definitywnie kończy swój udział w rajdowych mistrzostwach po zakończeniu tegorocznego sezonu. Kilka dni temu na własną prośbę z zespołu fabrycznego odszedł najwyższy menedżer sportowej dywizji Fiata Nicolas Gulliano. Nie był zadowolony z decyzji wstrzymania projektu samochodu przygotowywanego do RSMŚ, nie zadowoliły go wyniki kierowców startujących w IRC. Problemów nie przyćmił nawet tytuł mistrza Europy Giandomenico Basso.

Co będzie dalej, jeszcze nie wiadomo. Sam Abarth nie posiada żadnego własnego Grande Punto S2000, a starty w ostatnich miesiącach oparte były na prywatnych zespołach Procar i Grifone. To już pewne, że pierwszy europejski samochód S2000 nie doczeka się już żadnej ewolucji.

Fiat nie chce już inwestować w ten projekt, a nowa homologacja nie zostanie przyznana bez zgody producenta. Kierowcy fabryczni jak Giandomenico Basso, poszukują miejsca dla siebie w jednym z prywatnych zespołów.

Jedynym kierowcą, który będzie nadal startował we włoskim zespole jest Luca Rossetti, mistrz Europy z 2008 roku, który ma kontrakt ważny do 2010 roku. Można oczekiwać, że pojawi się na międzynarodowej arenie w małym Fiacie 500 R3T. Inna możliwością jest oficjalne przejęcie przedstawicielstwa przez jeden z włoskich zespołów prywatnych.

To smutne, że plany Abartha zakończyły się już po trzech latach.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: