To samochód chińskiej marki ZXAuto, który świadectwo homologacji otrzymał w marcu 2009 roku. Prace nad adaptacją do polskich wymagań trwały osiem miesięcy. Ma on podwójną kabinę, przestrzeń ładunkową umożliwiającą transport towarów o masie 625 kg i napęd na cztery koła.

Pojazd jest wyposażony w silnik diesla Hyundai D4CB o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM. Jego masa całkowita to 2485 kg. Posiada zbiornik paliwa o pojemności 73 litrów i średnio zużywa 8,8 l/100 km oleju napędowego. Wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację, centralny zamek, ABS i elektrycznie otwierane szyby.

Według wstępnych szacunków auto to ma kosztować ok. 65 tys. zł. Pol-Mot Warfama S.A. w październiku 2010 roku zakupił od syndyka masy upadłościowej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie hale produkcyjne o powierzchni 26 tys. metrów kwadratowych, za które spółka zapłaciła 6,5 mln zł. Nabyta nieruchomość będzie stanowiła siedzibę Oddziału Spółki w Lublinie i Ośrodek Badawczo-Rozwojowy POL-MOT Warfama SA, którego głównym zadaniem będzie opracowywanie dokumentacji konstrukcyjnej nowych wyrobów, wykonywanie prototypów oraz przeprowadzanie badań. Przeniesiona zostanie tutaj także produkcja m.in. przyczepy, naczepy, wozów asenizacyjnych oraz ciągników rolniczych.

Pol-Mot Warfama SA to jeden z największych polskich producentów sprzętu dla rolnictwa oraz jedyna spółka z branży maszyn i urządzeń rolniczych, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka posiada zakład produkcyjny w Dobrym Mieście koło Olsztyna oraz trzy oddziały w Biedaszkach Małych koło Kętrzyna, Opalenicy i w Lublinie.

Źródło: kurier lubelski, autochiny