W największym stopniu do wzrostu przyczyniły się salony Nissana, które sprzedały o 72 proc. więcej aut niż przed rokiem. Największą dynamikę – o 77 proc. – zanotowało Centrum Motoryzacyjne Roździeńskiego w Katowicach, a w rozbiciu na salony – Mitsubishi Japan Motors w Bielsku-Białej, który sprzedał dwukrotnie więcej samochodów niż przed rokiem.

Wzrost sprzedaży tylko w niewielkim stopniu zawdzięczamy klientom z zagranicy, bowiem ich udział w zakupach wyniósł około 3 proc. – komentuje Wojciech Kordalewski, dyrektor generalny Grupy PGD. Przyczyn wzrostu upatruję w bogatej i różnorodnej ofercie multibrandowej, którą zapewniliśmy sobie z optymizmem budując stoki dealerskie, czyli zamawiając odpowiednio dużo aut u importerów – dodaje Wojciech Kordalewski.

Mimo odnotowanego przez Samar spadku na rynku samochodów używanych, komisy dealerskie salonów należących do Grupy PGD osiągnęły 8% wzrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem 2008.

Do Grupy PGD należy obecnie jedenaście salonów samochodowych w sześciu miastach Polski – Bielsku-Białej, Chorzowie, Katowicach, Krakowie, Tychach i Warszawie – posiadających łącznie 19 autoryzacji dealerskich sześciu marek – Fiata, Forda, Infiniti, Mitsubishi, Nissana i Suzuki.