Od czasu podpisania porozumienia ramowego w grudniu zeszłego roku odbyło się wiele rozmów mających na celu ustalenie szczegółowych planów współpracy.

W ramach spółki, obie firmy będą prowadziły działalność badawczo-rozwojową, realizowały produkcję oraz dokonywały sprzedaży nowoczesnych akumulatorów litowojonowych o szerokim zakresie zastosowań, ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów z napędem hybrydowym.

Rozpoczęcie działalności Blue Energy Co., Ltd. jest zaplanowane na 1 kwietnia 2009.

51 procent kapitału inwestycyjnego wyłoży GS Yuasa, pozostałe 49 procent Honda..

Oczekuje się, że w przyszłości napęd hybrydowy znajdzie powszechne zastosowanie jako skuteczny sposób ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. W konsekwencji spowoduje o wzrost zapotrzebowania na akumulatory litowo-jonowe, które przewyższają niklowo-wodorkowe pod względem zdolności akumulowania energii i mocy.

GS Yuasa i Honda wierzą, że połączone siły oraz doświadczenie obu firm pozwolą na produkowanie coraz mniejszych, lżejszych i bardziejwydajnych akumulatorów, co z pewnością będzie miało niebagatelny wpływ na rozwój rynku pojazdów hybrydowych.

Nowa firma będzie produkowała akumulatory na bazie litowo-jonowego modelu EH6, skonstruowanego przez GS Yuasa. Optymalna wydajność - dla pojazdów hybrydowych nowej generacji - ma zostać osiągnięta między innymi poprzez modyfikację struktury ogniwa orazmateriału elektrodowego.

Ogólny zarys spółki joint venture Blue Energy Co., Ltd.

- siedziby: Inobanba-cho, Nishinosho, Kisshoin, Minami-ku, Kyoto;- kapitał: 3 miliardy jenów (możliwy jest wzrost kapitału oraz nadwyżki kapitałowej do 15 miliardów jenów);- udziały: 51 proc. GS Yuasa Power Supply Ltd. (spółka całkowicie zależna od GS Yuasa Corporation) - 49 proc. Honda Motor Co., Ltd.'- cel działalności: badawczo – rozwojowa, produkcja oraz sprzedaż wysokowydajnych akumulatorów litowo - jonowych;- Prezes & Dyrektor Generalny: Masahiko Oshitani (członek kadry kierowniczej GS Yuasa Corporation).