Dwa brytyjskie prototypy prowadziły przez cały dystans zawodów. Model EXP Speed 8 z numerem startowym 7 okazał się lepszy od swego bliźniaczego pojazdu z numerem 8 o dwa okrążenia. W zwycięskim aucie jechali Duńczyk Tom Kristensen, Brytyjczyk Guy Smith oraz Włoch Rinaldo Capello. Drugą załogę tworzyli dwaj Brytyjczycy Johnny Herbert i Mark Blundell oraz Australijczyk David Brabham."Bentley Boys" w latach 1924-1930 pięciokrotnie wygrywali dobowy maraton na trasie Circuit de la Sarthe. Potem ta brytyjska marka nie startowała w tym wyścigu przez długie lata. Ponownie Bentley w le Mans pojawił się w sezonie 2001. Po dwóch latach doczekano się jego kolejnego zwycięstwa. Przyszło ono tym łatwiej, że na torze zabrakło fabrycznego teamu Audi. Wystartowały tylko trzy prywatne pojazdy tej niemieckiej firmy.Tom Kristensen w Le Mans wygrał po raz piąty. Z tym wynikiem zajmuje drugie miejsce na liście wszech czasów obok Dereka Bella, który obecnie jest dyrektorem programu sportowego Bentleya. Duńczyk ustanowił kolejny rekord - na Circuit de la Sarthe tryumfował po raz czwarty z rzędu. Najwięcej zwycięstw (sześć) odniósł belgijski kierowca Jacky Ickx. Dla partnerów Kristensena Guya Smitha i Rinaldo Capello był to pierwszy sukces w 24 godzinach Le Mans.Na czwarte kolejne zwycięstwo liczył Niemiec Frank Biela prowadzący tym razem prywatne Audi R8. Niestety, w jego pojeździe już na 28. okrążeniu zabrakło paliwa.Klasę GTS wygrało Ferrari 550 Maranello prowadzone przez Czecha Tomasa Engego, Holendra Petera Koxa i Brytyjczyka Jamiego Daviesa. Pojazd ekipy Veloqx/Prodrive Racing w klasyfikacji generalnej zajął wysokie 10 miejsce ze stratą 41 okrążeń. Kolejny samochód kategorii GTS Chevrolet Corvette C5-R amerykańskiego zespołu fabrycznego był gorszy o kolejnych 10 rund.W klasie GT najszybsi byli Sascha Maassen, Emmanuel Collard i Lukas Luhr na Por-sche 911 GT3-RS (14 miejsce, strata 55 okrążeń, a w kategorii LMP 675 najlepsza okazała się załoga Jean-Luc Maury-Laribiere, Christophe Pillon i Didier Andre, prowadząca pojazd Reynard-Lehmann 2KQ-LM (15 miejsce, strata 56 okrążeń).24 Heures du Mans: 1. Guy Smith/Tom Kristensen/Rinaldo Capello (Bentley EXP Speed 8) 377 okr., 2. David Brabham/Johnny Herbert/Mark Blundell (Bentley EXP Speed 8) - 2 okr., 3. Emanuele Pirro/JJ Lehto/Stefan Johansson (Audi R8) - 5 okr., 4. Seiji Ara/Jan Magnussen/Marco Werner (Audi R8) - 7 okr., 5. Gunnar Jeanette/Olivier Beretta/Max Panis (Panoz LMP 01) - 17 okr., 6. Jan Lammers/John Bosch/Andy Wallace (Dome-Judd S101) - 17 okr.
Galeria zdjęć
Historii ciąg dalszy
Historii ciąg dalszy