Sam producent określa to auto jako CUV (Crossover Utility Vehicle), ale w rzeczywistości jest to liftback. Auto otrzymało agresywniejszy design przedniej części nadwozia. Tył przypomina luksusowe BMW 5 Gran Turismo. Niektóre elementu przejęto z konceptu Acura ZDX, który także zmierza do produkcji seryjnej.
Honda podkreśla funkcjonalność tego pojazdu porównywalną z modelami typu SUV. Pasażerowie będą w nim siedzieć wyżej, a przynależność do crossoverów podkreśla system napędu 4WD.
Wciąż przedmiotem spekulacji pozostaje paleta jednostek napędowych.Wśród możliwych wymienia się” czterocylindrowy o pojemności skokowei 2,4 l i mocy 130 kW, widlasty sześciocylindrowy o pojemności 3,5 l i mocy 199 kW oraz czterocylindrowy o pojemności 2,3 l z Acury RDX.
Nowy model Hondy ma pojawić się w sprzedaży jesienią 2009 roku. Będzie to trzecia wersja nadwozia modelu Accord, która oferowana jest w USA.