Producent określa swój nowy model jako CUV (Crossover Utility Vehicle), ale w rzeczywistości jest to nietypowy, a na europejskie możliwości dość duży liftback z ambicjami zawojowania rynku amerykańskiego. Tył nowego modelu może komuś przypominać BMW 5 Gran Turismo. Szyba tylnych drzwi i spojler nawiązują do Civica. Natomiast niektóre elementy przejęto z konceptu Acura ZDX, który także przybliża się do produkcji seryjnej.
Wymiary zewnętrzne nowego Hondy Accord Crosstour to: długość całkowita 4999 mm, szerokość 1669 mm i wysokość 1897 mm, przy rozstawie osi 2794 mm.
Do napędu nie przewidziano żadnej jednostki czterocylindrowej, a jedynie sześciocylindrową widlastą 3,5 i-VTEC o mocy 199 kW przy 6800 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 339 Nm przy 5000 obr./min. Standardem jest pięciostopniowa przekładnia automatyczna oraz do wyboru napęd przedniej osi lub wszystkich czterech kół. W wersji podstawowej montowane są 17-calowe koła z oponami 225/65 R17, w wersje lepiej wyposażone maja 18-calowe koła z oponami 225/60 R18.
Cena w USA rozpoczyna się od 30 tys. dolarów.